Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting med hund - Jotunheimen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Fersk fjellvandrer planlegger dagsturer i Jotunheimen! Noen som har tips til rimelig og ok overnatting der jeg kan ta med hunden inn for natten?

Hundefolk som kan tipse om turer som er bedre egnet for å ta med hund enn andre?

På forhånd takk :)

• 2 uker senere...
Annonse
Skrevet

Hei !

Det er "stående ordre" på alle hytter som jeg kjenner (det er ganske mange) at hunden ikke skal inn i (turist)hytta, men må overnatte ute eller i et uthus. Jeg har sett en hund ligge i et uthus og i et bur som var så lite for den hunden at jeg nærmest vil kalle det dyremisshandling å ha ham der.

Skrevet

Noen hytter tillater hund på enkelte typer rom, mens andre ikke gjør det. Sjekk med hyttene på forhånd; Memurubu tlf. 61238999, Fondsbu 97074218, der har jeg egenerfaring med hunder på rommet 8)

Skrevet

Har hatt med bikkje på Olavsbu, der har de eget bur bikkja kan ligge i ved gangen eller utedoen. Helt OK, men lurt med dekken.

På Fagerheim fjellstugu kan man visstnok ha med hunden på rommet. De driver forresten med sledehundekjøring på stedet, like hyggelige var de ikke på Krækkja :)

Skrevet

Jeg har overnattet på Glitterheim med hund. Tror de har et begrenset antall rom hvor det er tillatt med hund, så det er nok lurt å forhøre seg på forhånd hvis det er i høysesongen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.