Sander64 Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Heisann! Vurderer å bestille meg hammerhead bindinger over nettet. Eneste ulempen jeg kan tenke på er at jeg må da montere disse selv. Noen som har erfaring fra montering av bindinger og går dette greit? Eller er dette rimelig vanskelig? Har aldri gjort det før så vet ikke selv! Takker for svar! Siter
LarsOH Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Du trenger ett bor på 4.9 mm tror jeg, det står bruksanvisningen. Det følger også med en mal som du legger oppå skia. Er egentlig en ganske grei binding å montere, men hælklossen kan være litt kjip. Bare følg instruksjonene som følger med, skaff deg ett bor i riktig diameter og lenge og litt trelim så burde det gå bra. Bor kan du kanskje låne av en sportsbutikk? Siter
Vandrelysten Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 Sitat Du trenger ett bor på 4.9 mm tror jeg, det står bruksanvisningen. Det følger også med en mal som du legger oppå skia. Er egentlig en ganske grei binding å montere, men hælklossen kan være litt kjip. Bare følg instruksjonene som følger med, skaff deg ett bor i riktig diameter og lenge og litt trelim så burde det gå bra. Bor kan du kanskje låne av en sportsbutikk? bruk skibor og epoxy eller skilim! hvis du er usikker så sett de på skiverksted!! Siter
mathiasHM Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Lurer litt på det samme. Har tenkt å bestille et par ski på nettet med hammerhead bindinger. Vil det være lurest å få nettbutikken(telemark-pyrenees.com) til å montere skiene, eller gjøre det selv? Er ganske grønn på området. Siter
Sander64 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Skrevet 8. august 2008 Har funnet ut at det egentlig ikke er så veldig vanskelig å gjøre det selv. Så har tatt å bestilt meg et par i dag. Dersom du finner ut at det blir for vanskelig kan du alltids spørre lokale sportsbutikken om å gjøre det mot. Koster rundt 200 for å få de montert ville jeg tro = / Siter
Lompa Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Jeg har montert mange bindinger selv. Både telemark og nordisk. Det er ingen heksekunst om man taper malen nøyaktig på og har riktig bor. Jeg har en avstandsmåler på drillen, slik at den bare borrer til innstilt dybde.. Siter
Vandrelysten Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 skibor stopper i riktig lengde av seg selv;) verktøyet er halve jobben Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.