Gå til innhold
  • Bli medlem

Bålviser!


Bugge

Anbefalte innlegg

Det slo meg at jeg bare kan synge og spille sanger som få andre kan, og som uansett ikke er noen slager verken rundt bålet eller på nachspielet.

Hva er det folk her spiller og synger eller gjerne ville hørt spilt og sunget i lystige lag? Gjerne i ei klam hytte full av folk av stinkende folk i ullundertøy som har spist seg mette på fisk eller kjøtt og funnet en sur gammel gitar på kvisten.

Skal jeg starte så er mine tre bidrag:

Eddie Vedder - Big hard sun

Neil Young - Keep on rockin in the free world

Led Zeppelig - Ramble on

Og så er det slutt på de trivelige sangene jeg kan :-)

(EDIT: "Zeppelig"? Ja nå har vi det Zeppelig, dere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jokke var jo en allsangens mester, de kjente av Pink Floyd er populære, Creedence kan mange. Og alle greier å improvisere tekst til en standard blueslåt.

Ellers er det åpenbart at du er på feil nach (/rundt feil leirbål) hvis ikke folk kan Zeppelin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg starte så er mine tre bidrag:

Eddie Vedder - Big hard sun

Neil Young - Keep on rockin in the free world

Led Zeppelig - Ramble on

(EDIT: "Zeppelig"? Ja nå har vi det Zeppelig, dere...)

Hehe, og legger du til Dio's "Holy Diver"

Holy Diver

Hmm hmm hmm hmm hmm yeah yeah

Holy diver you've been down too long in the midnight sea oh what's becoming of me

Ride the tiger you can see his stripes but you know he's clean oh don't you see what I mean

Gotta get away holy diver yeah

Got shiny diamonds like the eyes of a cat in the black and blue something is coming for you look out

Race for the morning you can hide in the sun 'till you see the light oh we will pray it's all right

Gotta get away get away

Between the velvet lies there's a truth that's hard as steel yeah

The vision never dies life's a never ending wheel say

Holy diver you're the star of the masquerade no need to look so afraid jump jump

Jump on the tiger you can feel his heart but you know he's mean some light can never be seen yeah

Holy diver you've been down too long in the midnight sea oh what's becoming of me no no

Ride the tiger you can see his stripes but you know he's clean oh don't you see what I mean

Gotta get away get away gotta get away get away

Holy diver sole survivor your honour's clean

Holy diver holy diver never cut in the middle comin' after you holy diver

Oh holy diver yeah alright get away get away get away

Holy diver holy diver whoa holy diver hmm hmm hmm hmm

...så er vi nok veldig enig vettu :-)

Eller Jethro Tull's " Too old to rock'n roll, too young to die"

men dit har vi vel ikke kommet enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokke var jo en allsangens mester, de kjente av Pink Floyd er populære, Creedence kan mange. Og alle greier å improvisere tekst til en standard blueslåt.

Ellers er det åpenbart at du er på feil nach (/rundt feil leirbål) hvis ikke folk kan Zeppelin!

Problemet er jo bare at halvveis inn i Stairway to heaven så kan jo nesten ingen teksten! Den er dessuten så utslitt at jeg nekter... Zep har mange låter som jeg mer en gjerne skulle spilt, men jeg har ikke lyst til å skråle meg hes når halvparten kan noen linjer av refrenget, og resten vil jeg skal spille Hallelujah - av de nye gitarkameratene. Noen smartinger påpeker at Hr. Buckley "faktisk" snekra den, mens noen av oss vet hvor den egentlig kom fra.. :-)

Creedence hadde jeg glemt av! Takker! :D Skulle gjern spilt noe heavy, men Miracle Man på akustisk er ikke he-elt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.