Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hørte av en venn av en venn av meg at føret og været var bra i dag :wink:

Ikke bli sint hvis det ikke stemmer da..

Gjest Anonymous
Skrevet

Halla, noen som vet om det er noe skiføre i Russdalen??

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig interresert i å høre hvordan føret var på Rasle. Skal oppover en tur til pinsen, og vurderer om jeg skal ta med ski eller ei. Ønsker også mulige alternativ til skiturer, men funker det ikke på Kalvehøgdi, funker det vel ikke andre steder heller. Hvordan er forholdene der forøverig ? Muligheter for ok fotturer?

Skrevet

For alle som gidder å bære skiene litt finnes det muligheter.

Muligheter ved Jotunheimen. Valdresflya: P.t. fortsatt mulig. Vil holde seg til pinsa dersom det kjølige været holder seg.

Årdal Turagrø veien er åpnet. Fine skimuligheter fra Berdalsbandet og oppover mot f.eks. Soleiebottind. / Austabottind. Nysnø!

Sognefjellet. Fannaråken og Smørstabbreen. Flotte forhold p.t.

Turtagrø skryter av forholdene der, men her må du bære skiene litt.

Veien til Spiterstulen er åpen nå. Bær ski et stykke oppover, så kan du etterhvert spenne dei på og gå på Veobreen.

Fotturalternativer: I valdres er det mange. I løpet av langhelga var vi på følgende: Grindane 1724 moh, Bitihorn 1607 moh og Skaget 1686 moh. Alle stort sett bare, men enkelte større snøfelt i høyden. Snøen var stort sett fast og fin å gå på (ikke Grindane).

Mugnetind / Vennisfjell krever nok ski i de høyere lagene.

Om jeg ville ha med ski eller ei ville jeg latt bestemmes av hva du har mest lyst til... Skal du absolutt over 2000 moh, kan det nok være best med ski, men ellers dukker fotturmålene frem det ene etter den andre, langt tidligere enn normalt.

Besseggen og Knutshø bør også være mulig å gå. På alle de fotturrutene jeg her har nevnt kan det være en stor fordel med gamasjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.