Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakker og bukser


einherjer

Anbefalte innlegg

Det er en jungel av klesmerker der ute, arctertyx, norrøna, north face, mammut, fjellreven og ikke minst en jungel av navn feks goretex, paclite, softshell, bla bla bla

Jeg sitter og lurer litt på hva dere går i fjellet med, fra korte dagsturer, til ukes lange turer..

Selv har jeg brukt min jaktdress Norrøna Recon til alt, men jeg blir våt til skinnet + at det er en tung og stor dress. Syns selv den passer bedre om høst / vinter kanskje.

Så har jeg en softshell jakke, som jeg brukte for første gang idag, den virket ok.. men brukte den kun på vei ned fra fjellet.. men jeg blir vel våt til skinnet av den og.. tilbehøret var en bomullsbukse.. fungerte greit, men om det hadde begynt å hølje ned, som det forøvrig gjorde 20 min etter at jeg satte meg i bilen.. så hadde jeg blitt våt til skinnet..

Så igjen, hva går dere med i fjellet, med og uten sekk..og hvor mange softshell, goretex, paclite dresser har dere i skapet? En for vår? sommer ? høst og vinter?

hehe forresten så kan jeg legge til, bikkja mi har bare en dress, og det er en ulldress, eneste gangen han klager er når det blir over 25 grader, mulig det ligger noe i det....

erfaringer mottas i denne tråden med ett takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nabotråden er jeg på jakt etter ei Gore-texjakke. Til nå har jeg brukt regnjakke når det regner fra vår til høst. Om vinteren går det i tekniske jakker fra Swix o.l. (absolutt det beste når det kommer til pusteegenskaper), bomullsanorakk + dunjakke fra HelSport på tøffere turer. Eier ikke et plagg av Gore-tex :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel Norrøa jakke, tror den heter Trollveggen. Den tåler ennå noen regnbyger, men den er såpass slitt at jeg blir våt i skikkelig regn.

Har også ei ganske ny jakke fra Marmot og der triller regnet av som perler, men jeg klarer ikke å huske hva den heter. Den er grå :)

Har bare hatt Gore Tex bekledning og har vært fornøyd med det. Jeg har ingen erfaring med andre materialer. Er av den oppfatning at alle typer skallklær har sine gode og dårlig sider, og det kommer jo helt an på hva man vektlegger. Noen materialer krever mer vedlikehold enn andre, og noen tørker på få timer, mens andre kanskje ikke tørker i det hele tatt mens man er på tur.

Det er en jungel av klesmerker der ute, arctertyx, norrøna, north face, mammut, fjellreven og ikke minst en jungel av navn feks goretex, paclite, softshell, bla bla bla

Jeg er helt enig. Synes selv det er fullstendig kaotisk. Dersom man finner ei jakke man liker og som funker kan du banne på at den er ute av produksjon en 4-6 år senere når man kanskje må kjøpe ny. Da er det bare å begynne og orientere seg på nytt i en jungel som kanskje er blitt enda mer uoversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Fjëllraven har jo mye rart de.. noe spes du bruker og hvorfor du syns de er bra?

Ja synes kvaliteten hos plagga er gode. De tåler en god del + er gode å gå i. Jeg har selv en bukse og jakke under fjellrevens trekking opplegg. Fant ikke hva de het sov. Men er veldig fornøyd med plagga, men man må ha regntøy med, hvis regnet tar elt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.