Gå til innhold
  • Bli medlem

Solcelle lader


lofot04

Anbefalte innlegg

Annonse

Den er litt tung, 1,2 pund, ca. 600 gram? Veldig anvendbar ellers.

Jeg har tidligere også sett tynne solpanelbrett som kunne rulles ut som en matte. Men det måtte du selv montere en opplader osv. Jeg vet ikke hvor disse ble solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Kom du frem til et fornuftig alternativ? Jeg holder selv på å lete etter solcelle-ladder som skal takle ladding til et speilrefleks-kamera (i tillegg til mobil og muligens iPod). Men jeg vi også ha muligheten til å ladde vanlige batterier, og her skjønner jeg at det avogtil kan bli problemer. Solio Classic ser jo veldig bra ut, men litt usikker på hvordan det fungerer å koble til ladder for vanlige batterier, og også hvor lang tid det vil ta. Sunlinq og Brunton (Finner ikke Solarport, men så på Solaris 26), ser begge veldig store ut, selv Solaris 12 (den "lille" Solaris-modellen) er jo på 44x74 cm! Det passer vel best på pulk eller lignende. De er vel og merke leddet så kanskje man kan henge den på sekken, men ser for meg at dette blir veldig upraktisk og travelt i lengden.

Starter oppigjen en litt gammel tråd her, men håper at det kommer noen flere innspill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Solio'en egner seg nok foreløpig dårlig til lading av speilreflekskamera og vanlige AA-batterier. Men til ting som mobil og iPod er den glimrende. Er bare å spenne den fast til sekken eller noe sånt og glemme den til du trenger strømmen. Eller det begynner å regne... Den tåler nok noen dråper, men er ikke vanntett!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.