Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund til syltoppen


sørtømme

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei, Terje.

Jeg gikk denne turen i fjor høst. Dvs ca medio august. Gikk fra Nedalshytta inn til Syltjønna, og opp mot toppen av Storsylen. Hadde som vanlig med meg labbbisen min, Phil, som blir 3år om 9dager. Da vi hadde ca 20 høydemere igjen, stoppa jeg. Syntes det ble litt drøyt, og så mørkt på å gå ned igjen. Jeg var livredd for at han skulle sette fast, og skade beina mellom steinblokkene, og i steinura nedover igjen, men det gikk bra. I tillegg er jeg mer eller mindre redd for høyder, så turen var en utfording i seg selv. På vei opp fra Syltjønna er det greit, men det blir brattere oig brattere. Fra kammen og opp den siste biten, er det såpass store steiner, at det kan bli vanskelig hvis det er en liten hund. Tror ikke det er så mange som har vært der oppe med hund, men noen er det nok.

Utrolig viktig å huske på å ta med nok vann, for det er det dårlig med når du har startet turen fra Syltjønna. Er det bløtt, vil jeg absolutt ikke anbefale å gå, da det vil være utrolig glatt for hunden.

Jeg starta fra Nedlashytta ca klokka 10, og var vel tilbake igjen ca klokka 20. Hadde een lang pause på ca 1 time etter at vi kom ned til Syltjønna igjen, og var ca 30min på kammen, før vi gikk opp den siste biten. I tillegg en 30min matpause på vei tilbake fra Syltjønna. Er det bra vær, er det en flott tur, men bortkastet hvis det ikke er klart, og tørt.

Du får litt inntrykk av bildene, men vanskelig å få frem hvor bratt det egentlig er.

Lykke til

Terje

post-3322-133474559352_thumb.jpg

post-3322-133474559403_thumb.jpg

post-3322-13347455945_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.