gauperaa Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Her en en ting jeg har lurt på en stund : hvorfor kommer ikke fjellsekker med et (iallefall valgfritt) inndelingssystem som det man ser i fotobagger (fleksibelt med borrelås slik at man kan endre layouten) ? Det ville jo gjort det mye enklere å holde innholdet i sekken godt organisert. Siter
Storli Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Kan tenkes at dette har med vekt og volum å gjøre. Slik inndelingssystem krever også en del plass som ville ha stjelt av totalvolumet til sekken. I min LowerPro-sekk har jeg slik inndeling som jeg tror du sikter til, men jeg ser ikke helt for meg hvordan du best skulle fått utnyttet alle "hullene" et slikt system ville medført. I en kamerasekk ser jeg fordelen med slik inndeling, da alle ting får sin plass, ligger støtt og ikke knisser mot hverandre. Men jeg ser også at veggene i en slik sekk opptar en god del av volumet i sekken. Ville heller anbefalt å pakke i poser i sekken, finnes også såkalt komprimeringsposer/vakumposer til å pakke i, da tar klærne enda mindre plass. Men har du en 100l sekk har du i utgangspunktet nok plass og skulle du bruke vakumposer og fylt den opp så ville jo sekken veid relativt mer en kroppen har godt av å bære. Med de fleste sekker i dag har jo som regel 2 rom i hoveddelen i tillegg til sidelommer og lomme i toppen, så du har jo en relativt god mulighet til å pakke systematisk. Hilsen mister Storli Siter
gauperaa Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 De har sikkert tenkt tanken, men funnet ut at det ikke fungerer så godt i praksis med tanke på ekstra vekt som du sier, og at de fleste vel foretrekker friheten en uinndelt sekk gir. Min sekk (Haglofs 85L) har en tøybit nederst som deler sekken i to rom. Hadde vært kjekt med noen flere slike slik at man kunne dele sekken i allefall fire rom. Siter
inaktiv Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 bare å pakke i poser dét, så blir det bra system.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.