Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko - Hvor mye større skal de være i forhold til vanlig gatesko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker str. 46 på mine spasersko og løpesko. Hvor mye bør man gå opp for å få plass til sokkene man bør ha på seg på vintertid? Kjøpte en gang et par rimelige fjellsko på Magasinet, og da sa han att jeg måtte kjøpe str. 48. Alt for store synes jeg.

På forhånd takk for svar.

Annonse
Skrevet

Det er noe de ofte har i butikker, spør om du kan få teste med sokk i. Gjærne den du bruker til vanlig, selger de den typen sokk så pleier de ikke være vanskelige å hente et par til prøving. Men husk å gå langt med skoene før du finner rette størrelsen! Har erfaring av at det ikke (i det hele tatt) hjelper å ta de berømte 10 stegene for å teste om de er store nokk. Gå gjærne 100 meter med dem, spenn i bakken for å sjekke om foten forflytter seg. Og ikke minst, gå i trapper om mulig.

Har selv gått på smellen at jeg har kjøpt sko som passer kanonbra i buttikken, men da jeg først tar på favorittsokkene og begynner å gå i terreng med dem, så klemmer eller gnager de. Av erfaring er det God utprøving i butikken som hjelper.

Lykke til!

NB: Husk okså at skoene kan bli litt trangere eller viere når de blir våte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.