Hudrin Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 20 stk vikavannet akkurat når isen gikk, største var kiloet, fin start var tilbake en tur de siste dagene når vi hadde varmen å sola og da var det helt dødt, bare småfisk langs vannkanten. Siter
Hudrin Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Fraank84 skrev (På 13.6.2012 den 22.41): Hvordan ser det ut med isbrudd i høyere regioner? Er isen gått på 300moh nå? Noen som har fisket noe denne sesongen? ja om noen tar en gårtur opp til melå så hadde det vært fint og vite om isen er gått?. Siter
Hudrin Skrevet 6. juni 2013 Skrevet 6. juni 2013 så ble det en snartur til Heimvatnet..rimelig skuff, neste tur i den retninga blir nok melåa uten tvil. Siter
Merkling Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 Fått noen fine fangster i musvannet til nå. Var en snartur i Heimvatnet i går, men der var det dødt. Blir nok Melåa på meg også når jeg får mulighet. Siter
Bierdna Skrevet 28. desember 2013 Skrevet 28. desember 2013 Er det noen som har begynt isfiskesesongen? Har tidligere år fått fin røye på Gunnarvannet/Luobbarjavri så tidlig på sesongen (Storjorda), så det blir en romjuls-tur dit en av dagene. Siter
Humle Skrevet 28. desember 2013 Skrevet 28. desember 2013 Klar som et egg for litt isfisking. Men har isen lagt seg i det hele tatt? Si fra hvordan isforholdan e der oppe. Tok ei røye på 1,2 kg på Gunnarvatnet for et par 3 år siden 1 Siter
Bierdna Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Det ble en liten tur til storvannet i sørlia. Isen var ca 30 cm tykk. 1 ørret og en liten røye ble fangsten. Godt å være i gang. Siter
Humle Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Bierdna skrev (På 30.12.2013 den 14.29): Det ble en liten tur til storvannet i sørlia. Isen var ca 30 cm tykk. 1 ørret og en liten røye ble fangsten. Godt å være i gang. Supre nyheter. Hvis det er 30 cm is på Storvannet burde det være samme isen på Steinsåsvatnet Da vet jeg hvor jeg skal i helga Hvordan var forholdene ellers? Overvann etc? Og grattis med ørret Siter
gjranhansen Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Har vært ved øyvann i skånland å borret hull for et par timer siden, da var isen 37-40 cm tykk Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 1 Siter
gjranhansen Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Skoddebergvann i skånland skal være trygg å ferdes på i nærmeste fremtid, jeg har vært utpå, men holdt meg LANGT fra elveutløp osv da det enda er åpent her. Siter
fosoren Skrevet 23. februar 2015 Skrevet 23. februar 2015 Drar på melåa i morra. Satser på camp ved 5.vannet. Avlegger en statusrapport når æ kommer heim. 1 Siter
fosoren Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Bierdna skrev (På 8.4.2015 den 16.23): Ja, åssen gikk det på Melåa? Dro oppover i vinterferien og tok med de to eldste gutta på 8 og 6år. Været var veldig variert og det var en del overvann på vannet. Vi endte opp med to dager der vi fisket noen timer. Desverre uteble storrøya men vi fikk totalt 8 røyer som vi stekte på pannen i teltet. En fin tur selv om været var relativt dårlig. 1 Siter
Bierdna Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Ja, noen som har prøvd fisket? Det rapporteres om gode fangster fra tennevannet i sørlia. Og det vakes i vilden sky i møkkelandsvannet. Isen er så godt som borte på Aunfjellvatnan - i skrivende stund. Og Bremnesvannet - som er et supert "vår-vann" - ligger å lokker. Siter
Bierdna Skrevet 14. juni 2015 Skrevet 14. juni 2015 Det ble et pent knippe ørret fra Bremnesvannet i dag Siter
Tom-Erik Skrevet 15. juni 2015 Skrevet 15. juni 2015 Bremnesvannet er perfekt tidlig på sommeren! Ofte bedre fiske der tidlig enn sent på sommeren Noen som vet åssen det er med isbrudd i høyere terreng? Melåa foreks? Siter
steino2 Skrevet 15. juni 2015 Skrevet 15. juni 2015 Stemningsbilde fra Korsdalen, Lørdag 13.06.15 1 Siter
Bierdna Skrevet 17. juni 2015 Skrevet 17. juni 2015 Steino2: Jeg gikk også opp korsdalen i helga. Er det ok ørret i korsdalsvannet? Siter
Bierdna Skrevet 15. desember 2015 Skrevet 15. desember 2015 Er det noen som vet om det begynner å bli trygg is i regionen? Siter
cpt.morgan Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Skrevet 28. juli 2017 Bumpe denna gamle travern igjen! Nån som plukka nåkka ørret i harstad-regionen i sommer? Siter
Knett Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Var ved andrevannet på Melåa i helga. Kun et par småfisk. Møtte noen som hadde fisket i femte- og sjettevann, men dårlig med fangst der også. Siter
Bierdna Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Etter en lang periode med varmt vær og lite nedbør, har himlenes sluser nå åpnet seg over Harstad-området. Oppvarmede fjellvann har nå fått sitt etterlengtede, nedkjølende regnskyll, og passe tørre bekker og elver renner nå striere enn på mange uker. Da våkner ørreten og røya fra sin dvaske sommer-koma. Uker med livløshet i fjellvatnan, endres på et øyeblikk til yrende liv. Og dette vet den vante fisker og fjellvandrer. Et av Kvæfjords flotteste høyfjellsområde - Melåa - blir målet. Så får vi se da. Blir det bomtur og gnagsår, eller blir det som forutsett - suksess og tung sekk hjem. Skulle noen fjellgåere få lyst på bålkaffe og litt tørket reinkjøtt, er jeg å finne en eller annen plass i de øvre vassdrag;) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.