Torodd Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Dra på Lopphavet !!!!!!!!!!! Jeg fikk tak i en bøtte med rakfisk fra en norsk venn av meg som hadde fått det inn i England via Esbjerg - Harwick ferga (narkohunden sleit lenka og stakk av i retning London ved passering av tollen). Dette var ved juletider, men jeg hadde ikke helt fått smakt herligheten før i denne uka. Så jeg åpnet opp spannet og det luktet, ja. Det luktet og det luktet. Så jeg lot den lufte seg litt ut mens jeg tok en tur ut for å kjøpe ingrediensene for et festmåltid. Jeg kom igjen noen timer senere og gjorde meg klar til herligheten. Da banket det på døra. Jeg har noe uoppgjort med TV lisens folka så jeg forholdt meg musestille og håpet at de ville forsvinne. Etter fem minutter, ble så døra slått inn med en slegge. Jeg grep en kniv og gjorde meg klar til en kamp på liv og død. En politi mann stikker hodet inn i min stue der jeg sitter og han blir konfrontert med meg og min store kniv. Han ble noe blek da han ikke hadde body-armour. Han var derfor forsvarsløs mot min kniv. Jeg slapp selvsagt kniven på gulvet og strakk henda over hodet. Politimannen og en kvinnelig kollega kommer inn, fulgt av to medics med båre. Hjerne cellene mine raste rundt omkring i full forvirring. Jeg spør om hva deres oppdrag var. Fjerning av et lik i oppløsning, var deres svar. Høh, spør jeg. Forvirringen er totalt og jeg viser politiet stua og kjøkkenet der det ikke finnes noen lik. Dog fant ambulanse folkene kjapt liket. Dvs bøtta med rakfisken. Da forvirringen hadde lagt seg og mine og politimannens knær hadde sluttet å skjelve som aspeløv, fikk jeg forklaringen. Min tyske nabo over hadde hverken hørt eller sett noe fra meg på to måneder. Rent uhell da vi har forskjellige døgnrytmer og jobber. Jeg har også lagt inn noen nye gulvtepper som sammen med mine myke tiger-tøfler (helt normale tøfler !! SLUTT Å LE !!!!!) medførte null lydlekkasje. Da jeg åpnet opp bøtta med rakfisk, og lot denne duften spre seg til naboen over ved et uhell, gjorde naboen opp regnskap og kom til tallet fire. Så hun ringte 991. Et døgn senere er jeg fremdeles litt skjelven og har hangover. Jeg og min nabo gikk ut på pub i går kveld etter at forviklingane var løst, vi begge hadde avgitt forklaring til politiet, ambulanse folkene hadde sluppet opp for dårlige vitser og jeg hadde fått en ny dør. Rakfisk er da en helt normal matrett og jeg kan ikke forstå at denne delikatessen kan forveksles med et lik i oppløsning. Dra på Lopphavet for noen barbarere ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonasro Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Haha ler så jeg griner her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtopp Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Knall bra historie! Burde ikke naboen blitt invitert på rakfisk fremfor øl på puben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 ambulanse folkene hadde sluppet opp for dårlige vitser Kan vi få høre en dårlig vits? (Og legg gjerne inn en kopi av politirapporten, jeg har litt problem med å tro på historien uten bevis... ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonasro Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Sant eller ikke, det var en god historie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Stort ....og bilder av -rakfisken -tigertøflene -den kvinnelige politikollegaen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hehe, strålende historie (Minner meg om en Nyttårsaften for mange år siden, hvor hovedretten var Surstrømming med påfølgende iltert besøk av naboen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torodd Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg er visstnok forside sak i VG i dag + at alle andre aviser har kontaktet meg. F****, P4 også. Agurktid ? Det er ikke engang så substansielt som en agurk....... Jeg er direkte overrasket/sjokkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarmol Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hørte om hele historien på P3 i dag også. Utrolig morsomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg er visstnok forside sak i VG i dag + at alle andre aviser har kontaktet meg. F****, P4 også. Agurktid ? Det er ikke engang så substansielt som en agurk....... Jeg er direkte overrasket/sjokkert. heheh.. kjempebra. Har de fanget opp historien her på forumet eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hahaha! Er jo bare så bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fantastisk! Og din fremstilling her var mye bedre enn den VG skrev! Dette kommer til å bli en av de få vandrehistoriene som faktisk er sann...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 http://www.aftenposten.no/kul_und/article2546358.ece Torodd lyver for oss! Fuglesteg forteller til P4 at han først la ut historien i et nettforum, der den ble mottatt som en god spøk. Han syntes det var morsomt, og derfor sendte han den også som et tips til VG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bento Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 En herlig historie uansett. Den beviser bare hvor mye vi kan stole på det som faktisk skrives i avisene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hehe, historien blir jo bare enda bedre, nå som VG har gått 5 på! Rett og slett kongelig Torodd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torodd Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 En liten statement som jeg har lagt ut på www.toroddfuglesteg.com: Den store Rakfisk saken Jeg sitter her om kvelden den 17. Juli og tror seriøst at Media-Norge har gått av hengslene. Og det er min skyld. Er det ikke det ? Se http://www.p4.no/story.aspx?id=2795 94 La meg gjøre dette klart: Jeg trodde aldri at VG ville trykke saken. Selv ikke på side 4 eller side 15. Saken har store hull og null troverdighet. Min skuespiller kunst vant meg heller ikke noen Oscar statuett. ..... Og så slenger VG saken opp på forsiden. UFATTELIG !!! Som tilhenger av sykkelsporten, er jeg genuint forbannet på at ikke Kurt Arve Arvesen ikke fikk forside oppslaget som denne idiot-rakfisk saken fikk. Men jeg deler forsiden med Metallica. Hmm.. OK. Det var min feil og jeg har løyet til Norge, ikke sant ? Jeg var ikke den som plastret denne rakfisk saken opp på forsiden. Jeg var ikke den som ikke sjekket kildene. Jeg var ikke den som ikke satte meg ned og tenkte ”dette er en for utrolig sak til av vi kan trykke den i vår avis”. Jeg er ikke publisher og redaktør i VG. Det eneste jeg har gjort, er å sende dem en skrøne historie/spøk via deres Tips funksjon på www.vg.no At VG mener at dette er min feil, får jeg ta til etteretning. Også de har sin ytringsfrihet. Er jeg uten ansvar her ? Jeg burde selvsagt ha trukket saken før og aller senest da fotograf og journalist dukket opp. Men jeg var hele tiden fast i min tro på at VG selv ville trekke saken. Jeg trodde dette til lenge etter at VG hadde trykket saken og avisa lå i avis-kioskene. Tro meg; jeg fikk et sjokk da jeg ble fortalt dette av Nettavisen grytidlig i dag. Jeg beklager meget sterkt at jeg gikk ut med en ny versjon til Nettavisen. Men jeg var i sjokk. Jeg tenkte ikke klart. Men jeg ber hermed Nettavisen om unnskyldning. Jeg har gjort mine andre gjøremål i dag og kom frem til at P4, som ikke kjøpte denne skrøna, matte fortelles sannheten. Jeg gjorde det og slik er dette. Hva var mine motiver ? Vel, jeg er en skribent og prankster. Jeg liker en god spøk og jeg liker å skrive. Derfor denne websiden. Det var som spøk jeg ga VG den historien. Hva som så skjedde, var helt absurd. Lærdommen ? Man overlever også dette her. Om noen dager, er allting glemt. Torodd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hehe, jeg gikk rett på da jeg så det på forsiden av VG.. Morsomt uansett..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen K Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Dette gjorde jo det hele enda bedre! Lo så jeg rista da jeg leste VG i dag, og enda bedre nå! Alles Genial, som din tyske nabo ville kalt det;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MBK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Haha, genialt! Og stakkars VG som gikk rett på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alfred97 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Haha, dette var genialt! Torodd er definitivt ukas store helt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atomsilda Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ha, ha, den var god!! En skikkelig bøffmaker med aner fra Indre Sogn...Fuglesteg er jo et navn vi kjenner!!!! Sommerens mest utspekulerte og artige spøk!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonasro Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Godt jobba Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kjempegodt jobba Torodd! Du fikk meg til å kjøpe VG - for første gang på laaaang tid! Hahaha.. tok utskrift i fra forumet og ga til min gamle mor Enda bedre at det var en bløff! Det står om det i Aftenposten også http://www.aftenposten.no/kul_und/article2546358.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arcticpeak Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Denne spøken ligger ann til å bli årets spøk!!! Og at VG gikk fem på gjør det jo bare enda morsommere!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 En løgnhals er en løgnhals er en løgnhals. (Og ikke var det første april engang...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.