Gå til innhold
  • Bli medlem

Grinaren

Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Jeg skulle vært oppå Grinaren 1520 moh med det aller første.

Ser på kartet at det går sti (? - den er i allfall påmerket) fra Kårvatn opp til Grinarvatnet. Er det bare å ta ryggen rett opp?

Problemet mitt ligger i at jeg har høydeskrekk - men det ser da ikke så luftig ut?

Annonse
Skrevet

Heisann

Midt mellom Innerdalsmerket og Kårvatn starter stien. Legg merke til alle de fine fuglekassene oppover stien:), når du kommer opp møter du en grønnsakshage! Videre opp til øvre Grinarvatnet der det er fint å gå opp på vestsida av vatnet og opp på Grinaren, kan ikke huske at det var luftig. Håper du tar deg tid til å gå hele fjellet sørøstover (ikke luftig) og opp på Slangelifjellet - mange gamle spor etter fortidens jegere (bogesteller). Både fra Slangelifjellet og fra høgda mellom de to Grinarvatna er det flott utsikt over Tovatna. Ned fra Slangelifjellet er det fint å gå ned Slangelifjellslåa og komme ned på østsiden av øvre Grinarvatnet.

God tur!

haldis

Gjest Fjellfinn
Skrevet

God tur!

haldis

Tusen takk Haldis!

Tid har jeg mer enn nok av :)

Jeg tenker å gå denne turen så snart været roer seg ned, det meldes kuling og regn et par dager, lite trivelig turvær akkurat no...

Se her:

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=12124&g2_imageViewsIndex=1

Jeg regner med å starte ved veien i ti-tida, og ser for meg 2-3 timers tur en vei opp til Grinarvatnet. Grønsakhage? Mye spennende botanikk?

Etter vatnet regner jeg med 2 kanskje 3 timer opp til Grinaren 1520 moh, dvs 4-5 timer en vei opp til 1520 moh -- er det vel mye tatt i med tid? Jeg ser for meg 10 timers tur kun til Grinaren t/r, det skal jo startes på 200 moh...

Jeg aner ikke hvor lettgått ryggen bortover til Slanglifjellet er -- men utfra kartet og tidligere turer til Flånebba -- er det grov ur må jeg kanskje ha 2 tima bortover til Slanglifjellet 1422 moh, derfra 3 timer nedigjen til vatnet, tror kanskje det blir langt nok for meg hele runden -- det jeg er veldig spent på er om ryggen bortover er luftig, Slangelifjellslåa ser vel frisk og bratt ut. Men er det lettgått stein /blokkmark og lite luftige gesimser, vil jeg absolutt forsøke hele runden!

Det som er uhyre interessant, i tilegg til grønsakhagen / botanikken, er disse bogestellene - er de oppå ryggen østover?

Skrevet

Hei igjen

Grønnsakshagen er faktisk en grønnsakshage. Todalingen med hytte der oppe, dyrker poteter og grønnsaker til eget bruk på hytta, iallefall inntil i fjor. Rabarbra har han også, fikk smake rabarbrasuppe sist jeg var der.

Bogestellene ser du i sadelen mellom Grinaren og Slangelifjellet.

haldis

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.