kjesso Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 I all min visdom har eg tenkt meg over Heillstuguryggen i sommar. Ut frå turskildringane ser det ut som om at eg er litt for stor pudding til å fylgja ryggen heile vegen, og eg lurer difor på om det er råd å omgå nordryggane opp til Store og Midtre H-tind, ved å gå litt nedover i fjellsida mot Visdalen. Det var det, Kjesso Siter
Tom Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Jeg har gått både Store og Midtre på samme tur ved å søke nedover mot Uradalen (ikke Visdalen). Det går greit, men mn må dessverre ganske langt ned. Tror jeg var helt nede i rundt 1900 meter. Ellers er det bratte renner med mye løs stein, så vær litt forsiktig - ikke minst hvis dere er flere i følge. Siter
Lyngve Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Heilstuguryggen er perfekt for personer som for første gang vil prøve en lang og litt utfordrende ryggtravers. Grunnen til det er at uansett hvor man befinner seg på ryggen, er det enkelt å "flykte" ned i Uradalen, hvis man skulle møte på problemer eller dårlig ver. Siter
ods Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Hvis du går tilbake til side 4 under Toppturer og tinderangling, vil du finne en del innlegg om Hellstuguryggen. Som det der er nevnt, er det kun opp mot Store Hellstugutind fra nord at de er klatring. Siter
kjesso Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Skrevet 14. mai 2004 Takk for gode råd. Tipset om at det er nok å gå nedover mot Uradalen, i staden for heilt ned til Visdalen vil i alle fall koma godt med. Kjesso Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.