Gå til innhold
  • Bli medlem

barna med på tur


oddag

Anbefalte innlegg

Annonse
Ønsker å ta med barna (8 og 10 år) på fjelltur for første gang. Kunne tenkt meg noen forslag til turer som ikke blir altfor avskrekkende på 2 bedagelige unger.

Hvilket område snakker vi om (8 timer i bil hver vei er jo ikke akkurat noe som unger flest elsker), og snakker vi om en dagstur eller flere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at så lenge "toppen" ser ut som et ordentlig fjell fra bunn, så er det greit, Finn noen topper som tar en time å gå opp på, som en start, å øk gradvis, jeg og min datter på seks år, overnattet på Gjendesheim i forrige uke, og gikk opp på den lille toppen rett ovenfor Turisthytta, (til høyre for stilen opp til veslefjell) , lagde oss mat på toppen og gikk ned igjen, hele turen tok 4 timer fra vi gikk fra hytta og var nede igjen... skal love deg at iveren er stor til neste gang vi skal på tur.. Det viktigste er å være tålmodig og la alt gå på deres premisser. Er overbevist om at å starte i det små, og øke er den riktige metoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok med mine 3 på fjelltur forrige helg. Vi gikk oppå Store Byringen i Rendalen. Lett, fin sti å gå på. Noe bratt men unga gikk hele veien i godt humør.

Vi brukte god tid, voksne går vel opp på en snau time. Vi brukte 2,5 timer. Tida gå for når man studerer æljmøkk, rævmøkk, storfuggulmøkk, blomster osv osv. Artig at unga er så nysgjerrige på det de finner i naturen :)

Fin tur som anbfales som første 'topptur'. Ikke den mest spektakulære toppen akkurat, men noen bratte kanter på toppen der er det da. Står ei gammel brannvakthytte på toppen der og.

God utsikt også, ser Rondane, Sølen, Trysilfjellet og Osensjøen fra toppen der.

Fin tur for store og små :) Men ikke noe for dere som kun vil ha topper over 2000 da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.