Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte av Såle (Crispi Nevada, Vibramsåle) - Metamorphosis complete!


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal på 14-dagerstur til Island neste uke, og da jeg inspiserte sålene på mine høst elskede fjellsko oppdaget jeg til min forskrekkelse at de nærmest er helt nedslitt (sporene slitt helt ned og enda litt til, på flere steder). Ringte deretter til en skomaker i Bergen og fikk beskjed om at dette kunne gjøres for 650 NOK (inkl. ny såle og retur av sko). Fikk sendt de avgårde, og venter nå spent på at de returneres... Så til spørsmålet mitt; er det noen som har erfaringer med bytte av såle? Opplevd å få beskjed om at det ikke er mulig pga. for kraftig slitasje? Er det fare for at sålen faller løsner i etterkant pga. dette er en noe uvanlig operasjon? Hvordan høres prisen ut?

Hoppende hilsen

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en bra pris. Vær bare forberedt på at skoen blir mye stivere enn den har vært i det siste, så du kan få noen nye gnagsår selv om skoen er inngått...

Hvordan klarte du å slite sålene helt ned uten å merke det på forrige tur da...? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fikk nettop skoene i retur. Det kostet 360.- + frakt; absolutt ingen upris!

Må si meg meget godt fornøyd med arbeidet. Den nye sålen sitter som støpt, og de har også limt/reparert litt andre småting på skoene uten tillegg i prisen (løs gummi-list bl.a. annet). Sålen hadde de på lager, og jeg fikk sporingsnummer på SMS da pakken kom i retur. Anbefales!

Jeg benyttet meg av Skomakeren i Oasen, Bergen. Tlf. 55169161.

Lompa: Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke kjente at sålen var nedslitt tidligere... Jeg sliter ganske skjevt på sålene, så det var ikke et veldig stort område som var slitt ned.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var imponerende pris!

Da skal jeg jammen vurdere å reparere de gamle Asolo Snowpine støvlene mine, som har brukket i sålen.. Det er de beste fjellskistøvlene jeg noensinne har hatt, og jeg har derfor ikke fått meg til å kaste dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.