Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Er det noen som har oversikt over skiføret på Sognefjellet?? Tenkte å ta en tur dit i helgen som kommer! Håper på tilbakemelding! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Det er sikkert supert (hakke vært der, men det er jo seff skiføre der nå) Siter
Torgeir Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Fikk rapport fra Fantesteinen på søndag. Det var en del snø der ja, men det var varmt. Snøen smelter fort for tiden. Ned mot Turtagrø var det dårlig med snø. Siter
geirc Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Var på Sognafjellet i går 11.05 i strålande ver. Starta på Krossbu. Måtte ta av skia i enkelte parti. Nok snø frå ca 1500 moh. Siter
geirc Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Liten korreksjon til kommentar ovanfor. Eg tok på meg skia på Krossbu. Måtte ta av meg skia eit par gonger. Ingen problem med skiføret då eg kom på ca 1500 moh. Siter
geirc Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Hei! Krossbu-Veslfjelltind-Hurrbreatind-Veslbreatind Siter
thrill Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 Med fare for å dra opp ein gamal tråd; korleis er det å ta seg fram til (og litt oppover) Sognefjellet når vegen er vinterstengd, og kvar ligg bommen? Tenkjer då høvesvis frå Luster med bil. Siter
Skijenta90 Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Var der i helga - litt langt å gå fra Vegaskjelet, men det var verdt det. Ok vær, men litt lite snø og vind. Siter
morten Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Syhd å høre at også Sognefjellet lider under lite snø i vinter. I Valdres er det jo bare tragisk. Hvor er det egentlig mye snø nå?? Siter
andersno Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 morten skrev: Hvor er det egentlig mye snø nå?? Som du ser av turrapporten min fra sist onsdag, var det da bra med snø på Oppdal selv om det var litt avblåst på de mest utsatte rabbene. Men med det været som er nå, har det kanskje sunket litt sammen der også nå. Ute er det skikkelig trist og grått her i Trondheim/Storhornet i alle fall. Vind, regn og +6 grader har rensket terrassen min for snø og tror jeg må opp ganske mye for å finne nysnø. Siter
Tom Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Nå har det jo kommet en del snø i Valdres i det siste. Da vi var på hytta for to uker siden var det så å si bart, mens da vi kom opp for én uke siden hadde det kommet minst en halvmeter. Jeg ser på webkameraet på Turtagrø at det er lite snø der, men jeg må si at jeg alt i alt synes det er positivt: + Sommeren kommer tidlig, og man kan tidlig gå fotturer + Man kan gå til fots i store deler av juni, da også blomstringen er på topp + Fottursesongen blir lenger totalt - Det kan bli dårlige forhold for maiturer på ski, breene kan være usikre - Det kan bli litt ørkenaktig i Jotunheimen på sensommeren når det er svært lite snøflekker igjen For meg veier plusspunktene tyngre enn minuspunktene, men jeg kan likevel forstå de som setter pris på en skikkelig snøvinter. Siter
morten Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 + Fottursesongen blir lenger totalt Joa, men snører man på seg et par gamasjer og den rette innstillingen kan man få til mye spennende i juni. I fjor var vi på 2 fotturer til totusenmetere i slutten av juni og Storen fikk besøk allerede 1.7 til tross for sen vår. Så Fottursesongen kan nok uansett strekkes fra juni-oktober for de som er ivrige. For fleretallet vil det nok alltid være siste halvdel av juli og august som gjelder. Siter
Tom Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Morten, jeg har selv besteget f.eks. Nautgardstind og Østre Leirungstind rundt St.Hans, og det har medført timevis på truger i tildels meget råtten snø (og da snakker jeg ikke om "råtten" i visse personers forstand, men råtten etter ordets rette betydning). Det er fine opplevelser, men samtidig slitsomt og tungvint. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.