Gå til innhold
  • Bli medlem

Ungdommer på Hardangervidda


Option07

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny her inne så vet ikke helt om noen har sakt om dette før, men tre kompiser og jeg skal en tur på Hardangervidda neste tirsdag. Og skal ta ta båten fra Skinnarbu til Mogen og går fra Mogen til Lågaros på tirsdagen og overnatter der. Går fra Lågaros til Sandhaug/Besso på onsdagen, er ikke helt sikre på hvem hytte vi velger. På torsdag går vi fra Besso til Litlos og fredag fra Litlos til Hellevassbu og på lørdag fra Hellevassbu til Haukeliseter. Som sagt så er vi fire ungdommer og ikke så kjent på Hardangervidda. Så bare lurte på om noen her inne har noen erfaringer av noen av hyttene, hvem av Sandhaug og Besso vi burde velge. Noe som er kjekt å vite for neste generasjons fjellfolk før vi går vår jomfrutur på Hardangervidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Den ruta dere har valgt ser helt grei ut. Det er mange år nå siden jeg var på Besså. Da så det fælt ut der, men jeg har hørt at det nå er et topp sted å komme til med meget godt stell. Ellers er jo Sandhaug en sikkelig god DNT-hytte.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset Hardanger vidda da jeg var 17år sammen med 3 venner på Vinterstid og vi valgte da å kun sove i telt for å unngå hyttene, dette er noe vi ikke angret på da vi føler vi opplever mer av Naturen. Så jeg ville anbefalt den måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært både på Besso og Sandhaug.

Sandhaug: Et sted med relativt koselig beliggenhet, og middels god mat. Omgivelsene var ikke spesielt pene, stank fra utedoen og agregatet bråkte forferdelig. Følte meg ikke spesielt hjemme, og halvparten av ansatte var tyske/engelske (ikke at jeg har noe imot det)! Vertskapet nærmest jagde oss i sengs mens vi spite kort, og ropte at agregatet går om fem minutter. Hytta er ikke spesielt pen heller synes jeg.

Besso: Penere hytte, og fine omgivelser. Vertskapet virket hyggelige og spilte trekkspill på kvelden mens de voksne danset og hadde det moro. Gode muligheter for fisking i nærheten. Tar jeg ikke feil var prisene dyrere enn på Sandhaug, maten var helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.