Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Downmat DLX 9 - erfaringer?


rakafisk

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har prøvd dette liggeunderlaget? Hva synes dere om det i såfall?

Må man jobbe mye for å få luft i det, eller går det sånn passe greit "av seg selv"?

Bruker man pakkposen som pumpe...?

Stemte den oppgitte vekten med den reelle?

Har sett at det for noen merker finnes en slags stol man trer liggeunderlaget inni. Finnes dette også til denne matten?

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har downmat 7 DLX og er veldig fornøyd. Det er konge og ligge oppå downmat'en å se ned på de som ligger på bamse extreme.

Man må bruke pakkposen for å få luft i underlaget, dette funker ok. Jeg har ikke fått brukt matten min kjempe mye og har ikke så mye trening. Så jeg bruker nok 2-3minutter på dette. På en exped reklamefilm gjøres det på under 1 et minutt.

Ja det finnes stolløsning til dette underlaget. VPG.no hadde dette som pakke på salg for noen uker siden.

har ikke veid mitt opp mot den opplyste vekten, men det føles ikke tungt. Det er svært praktisk å få plass til Liggeunderlag, sovepose, grevling og lakenpose i det nederste rommet på sekken (en gammel lowe alpine 85+15)

Hilsen Mads

ps. hvis du googler "dowmat 9 dlx test" vil jeg tro du får mange brukererfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både 9DLX og 7DLX med stol. 9 har jo vanvittig komfort, men stolen blir nesten for diger. 7 er greiere stol, og som underlag er det også helt konge! Jeg har brukt produktene i ett år nå, og er veldig fornøyd. Nå skal det sies at jeg bare padler, så jeg er ikke så opptatt av vekten... Men, tror ikke de står tilbake for Thermarest og andre oppblåsbare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også DLX utgaven, og jeg må si som de sa i en gammel katalog fra skandinavisk høyfjellsutstyr engang: Det beste du kan ligge på når du må ligge alene!

har brukt dette underlaget i rundt 20 netter utover vinteren/våren - kjempefornøyd!

Pakkposen brukes som pumpe ja, og kan virke litt fiklete i begynnelsen - men etterhvert går det greit.

Det finnes forøvrig ei spesiell "pute/pumpe" som tilleggsutstyr til disse underlagene.

IKKE blås luft inn med munnen, det sies att duna da kan klumpe seg.

Komforten oppveier det lille ekstra av vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 9dlx utgaven. Er storfornøyd! Utrolig deilig å kjenne varmen fra underlaget i 30minus, en helt ny opplevelse å ligge ute i kulda. Stoltrekket er utrolig kjekt, og beskyttende ved bruk utenfor teltet. Finnes en vanntett pakkpose fra exped som kan brukes som pumpe og soveposetrekk. Den er så stor at man pumper opp underlaget på bare 2-3pump lynraskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.