cheetah Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 -- Noen her på forumet som har prøvd å gå den noe ukjente Jostigen opp til Besseggen? Trenger man å være lokalkjent eller er det enkelt å se hvor man skal gå / klive? --- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agno Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er enkelt å se hvor du skal gå når du ser det fra Gjende, men det er fort gjort å ta feil i veggen, og det er langt ned ................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cheetah Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 OK, skjønner. Jeg får sette på sporloggen på GPS`n så jeg kan gå tilbake samme vei hvis det blir full stopp oppi steinura. Merkelig egentlig at det er så få som har gått denne Jostigen som jo ligger kloss inntil den sterkt trafikkerte motorveien mellom Memurubu og Gjendesheim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvor går Jostigen? Sti fra Memurubu østover langs Gjende og deretter bratt rett opp til Bandet? Er det tydelig tråkk opp bratta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Side 48 i den nye boka Fotturer i Jotunheimen, av Standal/Hagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Fant denne: http://www.bre.no/jotunheimen/jostigen1.htm Ser ut til at det er greit å gå stienlangs Gjende fra Gjendesheim så slipper man båtturen til Memurubu og den minst interessante turen av Besseggenruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janek Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Tenkte vi skulle prøve Jostigen vi også. Hadde vært veldig ok om noen hadde en GPS-sporlogg jeg kunne fått. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg har gått opp Jo-Stigen for noen år sia. Det er bare ett problem: Å finne innsteget. Når en har peiling på Besseggen (retning fra Gjendesheim), er innsteget der uren går nesten ned på stranden. Etter hvert kommer en til en skrå hylle med gress, som fører opp til midt på Besseggen. Skjønner hyllen er 30° Det er ikke noe tydelig tråkk opp bratta — det er svært få som går opp dér. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det står også om Jo-Stigen i "Jotunheimen- Bygdin, Gjende og Besseggen" til Morten og Julia Helgesen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Gjekk ned Jostigen for nokre år sidan, fin og grei tur for litt fjellvante. Går du nedover og starter rett ligg ruta naturleg til du kjem til punkt A på bilete. Der vart råket borte for oss og vi prøvde rett ned. Anbefales ikkje... Vi gjekk oppatt, fant att råket som hadde snudd vestover og fulgte det. Cirka ved punkt B var det eit lite punkt med lett kliving på to/tre meter. Kan moglegens omgås. Er litt usikker på ruta nedover skogen men meiner at den gjekk sånn nogenlunde rett ned. Uansett var det greit å finne råke der. Jostigen er nok enklare å gå oppover enn nedover. Spesielt for dei som har litt problem med høgder slepp ein fyrste delen av turen nedover der ein har følelsen av å gå på ein bratt grusrygg som ender i stup rett ned i Gjende. Noko den forsåvidt også gjer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janek Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Takk for innspill og fint bilde. Jeg tok omtrent tilsvarende bilde fra Gjendebåten ifjor sommer og har forsøkt å tegne inn ruta. Det ligner veldig fra punkt B og oppover. Men jeg tror innsteget er mye lenger vest, omtrent ved den lille ura i skogen. Punkt B, eller litt over punkt B, nås fra vest litt over det området som ser ut som et bratt sva. Jeg tror nok vi finner frem, men det er alltid kjekt å ha et logget spor å følge. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.