Gå til innhold
  • Bli medlem

Borte i fjellet med en c702?


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Beklager om dette tas som utstyr, men jeg mener å være på "rett side"

Det kommer nå en del mobilt utstyr, først og fremst den rimelige SE c702, som er i butikken nå.

Med denne har du HSDPA, a-gps og Google maps i ditt personlige utstyr .

Jeg ser at uten unntak så fiskes frem en "nalle", jeg også, når man har nådd toppen, det skal tas bilde, det skal sendes mms og sms til mor og tante Olga.

Lurer på hva dere sier om dette, som jeg ser på dekningskartene i mine områder. så er det jo hsdpa dekning på slike fjerne topper som Gjevillvasskamban, men nedi fjelldalen er det værre, her er det såvidt sms mulighet, men du er "på nett".

Ser vi en revolusjon i f.eks. redningsaksjoner etter bortkomne turister og forvilla moltplukkere, c702 har voldsomt god batterilevetid, så lenge disse er på nett, er det jo enkelt å knatre inn sin posisjon og sende den til 112/113.

Eller?

(PS - La oss anta AT det er dekning både på gsm og hsdpa, det er det heller sjelden, men her skjer det mye fort, bare se hva Oppdal kommune har fått til i det siste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Har en Nokia n82 med GPS og kart på minnekortet.

Om kartet ikke klarer å hvise nøyaktig hvor du er eller du klarer å se det på kartet har du jo i allefall koordinatene.

Er medlem i Røde Kors Hjelpekorps så dette vil hjelpe oss mye, hvis folk har vett til å spare på batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.