Ambassador Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Ahh, takker for den tråden her! Har lurt på det her ei stund, men jeg har fortsatt ikke funnet tørrmelk her hvor jeg bor. Får vel bare ta meg ei runde til for å se Alltid så slit å dra med seg 2 liter melk på lengre fjellturer. Tar unødvendig plass og vekt. Siter
OleG Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Tørrmelkpakken er relativt stor og skulle vare lenge for de fleste, MEN holdbarheten på en åpnet pakke er bare noen måndeder. Et tips er å posjonere ut det man trenger til turen og sette resten i fryseren. Da holder det lengre. Vann uten tørrmelk er forøvrig mye mye bedre å drikke enn vann med tørrmelk. Jeg bruker tørrmelk kun til frokostblanding på tur. Hørte om en brukte morsmelkerstatning i stedet . Det finner man lett i alle dagligvarebutikker. Og er man riktig ivrig kan man kjøpe en sekk med 'Kalvegodt' eller hva det heter, beregnet på landbruket. Siter
MartinG Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Morsmelks erstatnig er et godt alternativ, rik på næring og selges i allefall stort set over alt. Og smaker helt kurant Siter
Thoreau Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Morsmelks erstatnig er et godt alternativ, rik på næring og selges i allefall stort set over alt. Og smaker helt kurant Æsj..... Nei, kjøp Viking tørrmelk. Finnes på Spar vet jeg Siter
Kjellis Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Må innrømme at morsmelkerstatning byr meg imot egentlig... jeg kan vel være glad jeg får kjøpt Viking på ICA her jeg bor da Siter
hshanssen Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Ahhhhh, tørrmelk... Fast inventar på alle turer med overnatting. Blander frokostblanding selv med rikelig med nøtter og tørket banan, rører inn 3-4 SS tørrmelkpulver, og har på lunkent vann. Herlig frokost. Trykker man i seg en skikkelig porsjon kan man gå lenge på det, og det smaker helt topp. Også en livsnødvendighet i kaffen. Blander forresten ferdig kaffepulver med sukker og tørrmelk før jeg drar. Just add boiling water... Siter
Robinson Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Må innrømme at morsmelkerstatning byr meg imot egentlig... jeg kan vel være glad jeg får kjøpt Viking på ICA her jeg bor da Jeg skjønner ikke dette. Bruker selv morsmelk erstatning. Og bare for å slå det fast, morsmelk erstatning er ikke laget av morsmelk. Men vanlig melk som er tilpasset skånsomme babymager. Helt topp å bruke. Siter
Joker Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Alltid så slit å dra med seg 2 liter melk på lengre fjellturer. Melk holder seg ikke i varmen. Prøvde med melk og frokostblanding på en ukes padletur på Helgelandskysten. Den fikk uggen smak og etter et par dager skilte den seg. Jeg kjøpte Viking tørrmelk på en Coop Prix butikk, og den bør brukes innen 2-3 uker etter at pakken er åpnet hvis jeg skal tro det som står på pakken. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.