Gå til innhold
  • Bli medlem

Transport til Gjevilvasshytta


fjellrypa

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for svar! Jeg har sett den TT-linken før, jeg synes vel de kunne ha skrevet hvor en finner bussrutetidene, det gjør hverdagen litt lettere :roll:

Altså drosje, haik eller gå. Tror ikke jeg tør å satse på haik sent på kvelden, men det er en mulighet den morgenen jeg skal hjem igjen, sjekke med folk på hytta kvelden før. Evt stå opp tidlig og gå de 12 km, skal jo sitte på rumpa resten av dagen, så fint med en tur :lol:

Igjen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Takk for svar! så fint med en tur :P

Igjen takk.

Det er en mulighet som heter Nerskogsruta:

http://www.nerskogen.net/index.php?c=40&kat=A%2FS+Nerskogsruta&p=18%7C

Å gå innover Gjevilvatnet høres langt ut !

Vil anbefale deg å ta kontakt med de som driver Nerskogsruta (tlf. 72 42 39 35 ),

ser for meg at du kan få med deg sykkelen på bussen og så får du bussskyss til Skarvatnet og sykler så inn.

Evt gå fra Skaret og over, det er ca halve distansen i fin fjellhei...

Jeg har en del andre forslag, litt mer fantasifulle 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips!

Turen går i slutten av august. Jeg ser at bussen fra Festa går 9.25, får se om jeg står tidlig opp og tar den morgenturen (vel...). Tenkte også på sykkel, men hjemturen går med buss som ikke tar sykkel, dessuten binder den meg til å gå tilbake til utg.punktet (noe jeg sikkert gjør, men fint å kunne endre på sparket).

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Ja, se det!

Var i strøket idag, og så nedpå Gjevillvatnet. Mye snø i fjellet ennå, og idag 8 pluss og stort sett regn og skodde, det ligger an til frosne turister :D

Kom til å tenke på båten:

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=8378

Det måtte da være koselig innover, til båten er ikke langt å gå fra Festa, den går kl 12 hver dag f.o.m denne helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Vet du hvor lenge båtsesongen varer? Bussen hjem går kl. 12.50 (og bussen fra Festa ca 9.25).

Trollheimen II går i perioden 28. juni - 17. august fra Osen hver dag kl. 12.00

Retur fra Vassenden kl. 15.30

Tilbake i Osen ca. kl. 17.00

Fra 18.8. august t.o.m. 14. september går båten søndager kl. 12.00 med retur fa Vassenden kl. 14.00

En reise med turistbåten Trollheimen II på Gjevilvatnet inn i fjellmassivet Trollheimen er en eventyrlig opplevelse.

På dekk eller inne i salongen slapper du av med kaffe, kaker og forfriskninger, mens du nyter synet av storslått norsk natur med snødekte topper, frodige bjørkelier og idylliske setervoller.

Hva jeg vet :lol:

http://www.oppdal.com/default.aspx?pageid=431&table=yp_company&companyid=112

Men for all del møt opp tidlig hvis du vil sitte i godstol oppå dekk! Mor jeg møtte opp en time før - og måtte stå (dvs sitte i lugar under dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fjellfinn
Høres ut som en flott båttur, men jeg får nok ikke opplevd den i år, siden jeg drar etter at båtsesongen er over.

Takk for tipset likevel!

Alternativ 8c:

Nerskogsruta til Skaret.

Gå over Nonshø -> Gråhåmmåren og ned på sørsida av Svahøa rett ned på Gjevillvasshytta

Nydelig lettgått tur, en utrolig fin Trollheimsopplevelse, (2) 3-4 timers flott fjelltur som lett utvides til heldags ved å gå videre oppå Svahøa og Tyrikvamfjellet videree ned Tyrikvamlia og så DNT stien til Gjevillvasshytta.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Trollheimen og tar toget til Oppdal, deretter til Gjevilvasshytta. Er det noen som vet om andre transportmuligheter inn enn drosje?

Jag var där 2005, kom med nattåg från Oslo. Då fanns buss som passade bra; gick sedan till gjevilvasshytta, åt frukost och tältade senare på dagen vid Minnilla. När jag kom tillbaka till G-hytta efter en vecka gick jag till parkeringsplatsen och frågade om det var någon som skulle till Oppdal. Så enkelt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé, jeg tenkte faktisk på muligheten for å haike ut igjen etter turen :shock:

Det minner meg på en morsom historie fra noen år tilbake: Jeg var på tur i Breheimen, vandrende hyttevakt for DNT, og gikk nå sørover fra Arentzbu. Veldig vått vær. Første hyggelige innslag: Ble bedt inn på kaffe (eller mest sannsynlig var det en brødskive, jeg drikker ikke kaffe) på en seter ved Åsetevatnet. Der tok jeg en sjefsavgjørelse: Dra til Skjolden, dusje, tørke opp og skeie ut på hotellet en natt. Og ringe hjem, kanskje?

Rett før jeg skulle begynne på den bratte stien ved enden av vannet og ned i Mørkrisdalen, møtte jeg en fyr. Jeg spurte om han visste om det var mobildekning nede i dalen, så jeg kunne ringe etter en drosje (ledd i utskeielsen etter askeselivet :D ). Nei, det trodde han ikke, - men du kan låne bilen min! Hallo! Fantastisk. Nøkkelen hadde han lagt på venstre bakhjul, så da var det bare å tøffe i vei. Ute dalen tok jeg igjen to damer som jeg hadde møtt tidligere, og de gjorde store øyne da jeg tilbød skyss - de trodde at jeg var et helt annet sted. Det ble en riktig så koselig aften, med god mat, godt drikke og litt gløtting på kronprinsbryllupet på fargefjernsynet.

Dagen etter ble bilen satt tilbake, nøkkelen plassert og jeg kunne fortsette turen i fjellheimen igjen.

Vanligvis foretrekker jeg å gå, men dette var et deeeilig avbrekk - og vitner altså om at folk er hjelpsomme som bare det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.