Dag G - Evje Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Mener å ha sett en tråd engang på FF om naturlige byggverk ol, men finner den ikke igjen. Men her er nå et byggverk som jeg fant igjen da jeg bladde og mimret om Narvikfjellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktor Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei. Kul tråd! Støtte faktisk på samme, underlige, verk forrige helg. Da jeg gikk dagstur til reinarknuten i Ryfylke. Merkelig hvordan det har blitt til at en stein på sikkert flere hundre kilo, uten noen spesielle plasser for håndgrep kan bli plasert oppå tre steiner på 30-40 kilo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Slike steiner som hviler på tre mindre har ofte litt tillagt overnaturlige krefter.. I samisk kultur har det flere steder vært seiter (offersteder) på eller ved slike. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koie Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har og sett samme steinstruktur ved Knaben i Setesdal Vesthei. Ganske så tøfft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Skikkelig stilig med naturfenomener som dette. Ble imponert da jeg så kvitskriduprestane første gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Traasdahl Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 At det er tre steiner er ikke så underlig. Det er tre steiner som er det minste antallet den store øverst trenger for å kunne ligge stabilt. Det har sikkert vært flere i utgangspunktet, men det skal mye til at den ligger med jevnt trykk på flere enn tre stk. De eventuelle andre har nok sikkert blitt flyttet med tidens tann osv. etter hvert. Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Stilig dette hullet på østsiden av Slettmarkkampen også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.