Gå til innhold
  • Bli medlem

Godt tilbud?


rytmeboksen

Anbefalte innlegg

Heisan,

Fisker primært i ferskvann / elver. Bruker dubb og makk/flue. Noen gang spinnere og slik, men sjeldent.

Har hittil brukt en teleskopstang som nå har takket for seg. I forbindelse med ervervelse av ny stang, kom jeg over et tilbud på en Shimano BeastMaster AX spinning 270 M med sluktvekt 10-30 gram. Oppgitt på noen nettsteder til å være en sjøfiskestang, men da de dubbene jeg benytter gjerne ligger rundt 20 gram, virker dette som en grei stang. Videre innholdt tilbudet en Shimano Exage 4000 RA snelle. Hele sulamitten koster 1499.

Er dette et greit tilbud og utstyr til mitt bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke beasmaster-serien godt nok sjøl, men de som har den er stort sett veldig fornøyde. Sjøl har jeg ei Shimano Technium 3-15 gram, og bruker denne til alt fra lett wobblere til 22 grams sluker. Ville tro du skulle være godt innenfor med stanga du nevner, men det beste er vel å få kjent på den før du handler.

Bruker du ørretbombere? Jeg bruker hvertfall ikke annet når jeg fisker med flue og dupp, og da gjerne 25-30 gram så det blir et skikkelig "prosjektil" som dra langt avgårde.

Har du forresten kikka på teleskopstanga til Shimano; Exage Mini Tele? Jeg kjøpte den til canadaturen i sommer, og må si jeg blei mektig imponert når jeg testa den forrige helg. Hadde aldri trudd at teleskopstengene skulle gi så god aksjon og kasteegenskaper. Koster vel 1200 veil., men jeg ga 900 kr trur jeg.

MEN, en ting jeg absolutt ikke er enig i er størrelsen på snella. Til det bruket du beskriver og de stengene det er snakk om ville det vært overkill med ei 4000-snelle. Gå heller for ei 2000- eller 2500-snelle, mye smekrere og lettere. Ei mindre snele vil gi bedre balanse i stanga og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.