Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling i Aust-Agder

Lars

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nå med å gi ut "Padleguide for Aust-Agder", da guiden for Vest-Agder går bra (se www.padleguiden.no). Feltarbeidet er spennende, og i forrige uke hadde jeg 5 fine overnattinger. Kanskje kan bildene inspirere noen til å ta turen allerede i år?

Jeg startet denne turen i Grimstad, og første overnatting var på Valøene:

20080609valo1.jpg

20080609valo2.jpg

Så gikk ferden videre til Tjuvholmen i Arendal kommune:

20080609tjuv1.jpg

20080609tjuv2.jpg

Her har jeg vært før, men dagen etter padlet jeg nesten til Tvedestrand. Det var "upløyd" mark, men også her er det fine steder. Denne leirplassen ligger på Furøya (egentlig Hestøya på detaljerte kart) rett syd av Tvedestrand sentrum:

20080609fur1.jpg

20080609fur2.jpg

Men, ingenting kan måle seg med horisontlinje og åpent hav. Derfor padlet jeg ut mot kysten igjen, og fant en holme på utsiden av Sandøya. Fremdeles i Tvedestrand kommune:

20080609ukjent1.jpg

En skikkelig sprek leirplass! Greit med selvstående telt og tykt liggeunderlag... :)

20080609ukjent2.jpg

Skulle avslutte i Arendal, derfor tok jeg siste natten på Tromlingene (NØ for Tromøya). Her hadde jeg den største stranden helt for meg selv:

20080609tromli1.jpg

20080609tromli2.jpg

Det siste bildet er litt lite, men det er mulig å se en liten prikk der (det er teltet....) Originalen er 20.000 pixler vid...

Som dere ser kan Aust-Agder anbefales! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.