Erling Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Er det noen som har oversikt over fjelltopper i Norge som er enklere å bestige på ski enn til fots, og som kanskje i tillegg er flotte skiturer En del kandidater som jeg har vært på selv og som etter mitt syn åpenbart er bedre egnet for skiturer enn fotturer er: Jiekkevarre Kolåstind Gråhøe i Sjåkfjella Hestbrepiggane Ringstind Nautgardstind Kalvehøgda fra Rasletind Hallingskarvet med Folaskardsnuten Fuglafjell, Såta og Tveitakvittingen på Kvamskogen Norefjell med Høgevarde og Gråfjell Kanskje noen av 2000-metersamlerne har oversikt over hvilke av 2000-metertoppene som lettest nås på ski og i tillegg har flotte nedkjøringer Det hadde vært fint å få dette med på listene sammen med GPS-posisjonene Forøvrig synes jeg skibestigninger av fjell i april og mai er det flotteste man kan gjøre i fjell-Norge, og kunne tenke meg flere utfordringer nå utover i mai måned. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Forøvrig synes jeg skibestigninger av fjell i april og mai er det flotteste man kan gjøre i fjell-Norge, og kunne tenke meg flere utfordringer nå utover i mai måned. Enig......men jeg vil slenge på mars også Svein Siter
Nils Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Av egen erfaring kan jeg legge til følgende topper som nok er lettere tilgjengelig på ski enn til fots: * Storebjørn og de fleste tindene rundt Smørstabbreen og Leirbreen, samt Gravdalstind. * Kvitingskjølen * Lomseggi (kan gi lang nedfart, hvis nok snø ) * Hestdalshøgdi Enig i at skiturene på denne tiden av året er utrolig herlig! Vinter, vår og sommer på samme dag, og ikke minst slipper man å slite ut knærne så veldig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.