Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har oversikt over fjelltopper i Norge som er enklere å bestige på ski enn til fots, og som kanskje i tillegg er flotte skiturer :?:

En del kandidater som jeg har vært på selv og som etter mitt syn åpenbart er bedre egnet for skiturer enn fotturer er:

Jiekkevarre

Kolåstind

Gråhøe i Sjåkfjella

Hestbrepiggane

Ringstind

Nautgardstind

Kalvehøgda fra Rasletind

Hallingskarvet med Folaskardsnuten

Fuglafjell, Såta og Tveitakvittingen på Kvamskogen

Norefjell med Høgevarde og Gråfjell

Kanskje noen av 2000-metersamlerne har oversikt over hvilke av 2000-metertoppene som lettest nås på ski og i tillegg har flotte nedkjøringer :) Det hadde vært fint å få dette med på listene sammen med GPS-posisjonene :D

Forøvrig synes jeg skibestigninger av fjell i april og mai er det flotteste man kan gjøre i fjell-Norge, og kunne tenke meg flere utfordringer nå utover i mai måned.

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Forøvrig synes jeg skibestigninger av fjell i april og mai er det flotteste man kan gjøre i fjell-Norge, og kunne tenke meg flere utfordringer nå utover i mai måned.

Enig......men jeg vil slenge på mars også :?:

Svein

Skrevet

Av egen erfaring kan jeg legge til følgende topper som nok er lettere tilgjengelig på ski enn til fots:

* Storebjørn og de fleste tindene rundt Smørstabbreen og Leirbreen, samt Gravdalstind.

* Kvitingskjølen

* Lomseggi (kan gi lang nedfart, hvis nok snø :?: )

* Hestdalshøgdi

Enig i at skiturene på denne tiden av året er utrolig herlig! Vinter, vår og sommer på samme dag, og ikke minst slipper man å slite ut knærne så veldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.