Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne turen er jo rimelig kjent for de aller fleste vil jeg tro, men slenger ut en liten rapport med bilder likevel jeg.

Vi gikk fra Galdhøpiggen Sommerskisenter, og det gikk fint helt til vi kom nesten opp til breen, da måtte vi av med skiene, og gå over steinene til brekanten. Over breen gikk veldig fint, greit føre. Oppe ved morenen gikk vi litt lenger opp, og gikk opp et skar rett overfor den første "kneika". Deretter gikk det opp røysene til siste fonna, som gikk lett, godt føre, men man datt lett gjennom ved steiner osv.

Nydelig vær! Temperaturen har jeg ikke peiling på, men det var varmt i sola. Etter at sola hadde stått på noen timer, så ble snøen riktig så "treg" når vi skulle ned igjen, makan til "lugging". Snøen har minket en god del ja.

Har vært oppå der enormt mange ganger før, men like kjekt hver gang, særlig når det er lite folk...!

post-3548-133474550415_thumb.jpg

post-3548-133474550423_thumb.jpg

post-3548-13347455043_thumb.jpg

post-3548-133474550437_thumb.jpg

post-3548-133474550443_thumb.jpg

post-3548-133474550451_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Annonse
Skrevet

Ja nå er sommeren rett rundt hjørnet i heimen ser jeg. Aldri har jeg vært på Piggen i godvær eller ensomhet. Det må føles godt å oppleve det på Norges tak! Nærbildet av Nåla på Skarstind gir jammen luftig følelse gitt...

Nei ulldottskyene klarer ikke å ligge unna når middag er passert på sommerstid :shock:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.