Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur ikke langt fra Trondheim, (obs! Med barn)


Marita

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har planer om en telttur i sommer, en uke. Vi har noen kriterier vi håper å oppfylle.

1. Gode bussforbindelser (vi har ikke bil, så vi er avhengige av buss/tog)

2. Ikke lange gåavstander (vi skal ha med tre barn, den yngste gående er på tre år, et stykke tåler både de og vi å gå, men ikke kjempelangt)

3. Muligheter for å sette opp teltet, og bli der i en uke. Vi har ikke lyst til å flytte på oss hele tiden.

4. Muligheter for å fiske "rett utenfor "døra""

Jeg er helt blank på dette området, og håper noen her kan hjelpe. Jeg tenker kanskje mest på områder rundt omkring i Selbu, da min far hadde hytte der, og jeg husker plassen som et sommerparadis. Om noen vet om muligheter for båtutleie, hadde det vært kjempeflott. Hadde vært supert å leie en båt for å komme oss fra a-b på Selbusjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marita skrev:

Ingen tips?

Litt optimistisk kl. 7:40 på en søndag morgen?

Men i farten er det eneste jeg kommer på i farten å ta bussen til Brøttem, gå over brua ved Bjørsjøen og så fortsette et par km til venstre. Der er det noen flater ned mot Selbusjøen hvor det bør være mulig å telte. Hvordan fiskemulighetene er, vet jeg ikke noe om.

Et annet område hvor det er enkelt å komme seg med buss, er i Hølonda, men jeg er for dårlig kjent der til å komme med konkrete anbefalinger.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marita skrev:

Litt optimistisk kl. 7:40 på en søndag morgen?

Men i farten er det eneste jeg kommer på i farten å ta bussen til Brøttem, gå over brua ved Bjørsjøen og så fortsette et par km til venstre. Der er det noen flater ned mot Selbusjøen hvor det bør være mulig å telte. Hvordan fiskemulighetene er, vet jeg ikke noe om.

Et annet område hvor det er enkelt å komme seg med buss, er i Hølonda, men jeg er for dårlig kjent der til å komme med konkrete anbefalinger.

God tur.

Haha, jeg legger ikke merke til hva klokka er lengre jeg. Er oppe så tidlig hver dag med ungene, at jeg innbiller meg at alle andre også er våkne på denne tiden. ;)

Takk for svar, håper på flere utover dagen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Noen flere?

Du ber om det :roll:

a) Tog til Berkåk

:D Maxitaxi (var ikke så ille det anders?) til Heverfallsetra

c) Gå med unger, kaill og evt telt til Hevertjønna, losjer her på østsida av vatnet (hellelagt sti hit):

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=1574&g2_imageViewsIndex=1

d) Bli gjerne eie uke og mer, her er det superflott terreng, tørrt, grønt og snø"fritt" NÅ!

e) så kan far fiske i Hevertjønna og mor kan gå seg en tur oppi Ramspiken, hvor hun kan se nesten helt heim til byen ;):)

f) PS

det er ingenting i veien for å slepe telt og unger videre til:

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=4306&g2_imageViewsIndex=1

men det blir kanksje litt større prosjekt for dere ?

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
"Barnas naturverden" mellom Berkåk/Rennebu og Oppdal!!

Det var vel akkurat det jeg nylig foreslo, midt inni til og med, en hyggelig times tur fra Heverfallsetra.

Se på kartet igjen, Ramsfjella (Barnas naturverden) ligger BARE i Rennebu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
:wink: Akkurat Fjellfinn, når jeg tenker meg om så er det jo samme område som du foreslo!

For trådstarter kan jo www.rennebu.net være av intr., samt å kontakte Trondhjems Turistforening.

Jo, jo - rennebu.net, dvs turistkontoret er grei portal det -- legg imidlertid merke til itrollheimen.net lengst ned på forsida,

en snodig skrue har vissnok gått over det meste i Ramsfjella, topper, selehusa og blomster spesielt :shock:

En av mine favoritter her, er nok Trollhytta, selv om den halvveis er i Oppdal, så ser en HELE Barnas naturverden:

http://www.itrollheimen.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=102&g2_itemId=11706&g2_imageViewsIndex=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.