Armadaaa! Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hei:D Nå som sommerferien står for tur og skolen snart slutter må jeg starte å tenke på klær til turbruk. Jeg setter ikke noen spessielle krav teknisk sett som vanntett, vindtett osv. men vil ha bukse + jakke/overdel som tåler det meste. Altså de skal tåle å bli godt og hard brukt + at de skal kunne være lette å gå i. De vil bli brukt mellom 10-20 grader, og må derfor ikke være for varme. Begynner egentlig litt å haste, nå som streiken ble avblåst og muntlig eksamen står for tur:) Takker for eventuelle svar:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 ...setter ikke noen spessielle krav teknisk sett som vanntett, vindtett osv. men vil ha bukse + jakke/overdel som tåler det meste. Altså de skal tåle å bli godt og hard brukt + at de skal kunne være lette å gå i. Noe av dette må man fire på, men jeg mener det er svært viktig at turtøyet ihvertfall er tilstrekkelig vindtett om en beveger seg i høyfjellet. Noen forslag: GoreTex jakke og bukse: vindtett og vanntett og kan fåes ganske lett, men lite sterkt (de letteste variantene) og litt klamme i fineværet. Såkalt Softshell (nylon) jakke og bukse: ganske vindtett og ganske sterkt og ganske lett, men ikke vanntett. Bomull er best å gå i og er vindtett og litt tungt og sterkt, men lite vanntett. Når det gjelder undertøy er ull suverent best etter mitt skjønn. Ellers kan en fornuftig og friluftsinteressert ekspeditør i en god sportsbutikk ha gode forslag og plagg å vise fram. Lykke til med muntlig og Gode turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.