Gå til innhold
  • Bli medlem

Cesilie Sisilie Sesilie


Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på hvilken stavemåte som passer best på denne kruna, tok meg en tur for å høre etter. Det ble en fin skitur, en sommer vår sommer tur, med mer hold i snøen enn forventet, men duverden hvor fineværet krymper den, men ... sånn er det med den saken.

NB Bildene er tatt med moderat tele (ca 100).

post-4080-133474549916_thumb.jpg

post-4080-133474549922_thumb.jpg

post-4080-133474549927_thumb.jpg

post-4080-133474550234_thumb.jpg

post-4080-133474550239_thumb.jpg

post-4080-133474550244_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
..mener jeg det også står Ceciliekruna!

Det er nok det korrekte/offisielle/vedtatte navnet, og det er jo et helt flott navn. Ellers er det fint du legger igjen litt nøtter på velstandsquiz-fatet, du må ha en fin tur. God sommer rett og slett.

ps Helt offpiste: Cecilie Skog oa gjør nytt forsøk på K2, spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Dfjell: Håper spørsmålet ditt betyr at ankelen snart er fit for fight igjen, tok du rtg forresten, sånt er fort gjort, smertefritt og kan spare en for noe av bekymringene?

Til spm ditt om Eidebreen tør jeg rett og slett ikke svare, jeg gikk opp og kjørte ned i fjor, i begynnelsen av juni, forholdene går kanskje frem av bildene; andre ville helt sikkert latt det være.

ps Jeg var forresten også på tur denne 16. mai, da dere var i H, målet var Kåpa, men jeg pyset ut på toppen av Brattebakken; i trolig de samme vind og føreforhold som dere hadde. Fikk en ekkel følelse av å kunne bli blåst overende og fantaserte om en lite lystelig utglidning, tok på stegjern og labbet ned til smulere farvann, på returen så jeg mange på vei opp, som trolig gjorde andre valg/vurderinger enn meg; forundrer meg ikke om flere kom seg helt til topps også.

pps Tror du har en god turkamerat i B-E.

God sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankelen går bedre for hver dag, regner med å være fit for fight allerede til pinsen. :D Angående Eidsbreen tenkte jeg mer generelt, hadde ikke tenkt meg dit med det første. :) Men på bildet ditt så det ut som en fin nedkjøring! En kul rundtur på ski hadde kanskje vært Hildastøylen-Storlogpiken-Ceciliekruna-Eidsbreen-Hildastøylen?? På dette bildet https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11838 aner jeg en stor tverrsprekk på sadelen mellom Kruna og platået til høyre, den bør en kanskje være obs på. :D

Det var sikkert smart å snu på den Kåpaturen, vind og utglidninger er ganske så kjipt til tider. Hører rykter om at et par fra forumet skal opp dit til helgen, blir spennende med en rapport stemningsrapport derfra. Og ja, Bjørn-Even er en alle tiders turkompis, må ta vare på ham m.fl. 8) God sommer til deg også, måtte det bli knallvær og null skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur faktisk den verste vinden jeg har opplevd var på vei mot Erdalsbreen i april 2004 da vi liksom skulle gå Josten på langs. Vi måtte snu i stigningene like etter Erdalsetra fordi det nesten ikke var mulig å stå oppreist. Kan bare fantasere om hvor ille det må ha vært på storbreen med ekstremvind og utglidning om man var sprø nok til å prøve på Lodalskåpa.

Ceciliekruna har jeg jammen lyst på! Olden er jo litt av ei perle i norsk natur. Kan vel kanskje lese meg til endel info om toppen i Opptur-boka, men det virker som om man må krysse bre for å komme til topps?

Fortsatt god bedring Sondre, godt å høre det går framover! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind,

Du trenger ikke krysse bre (altså bre som krever taulag) for å nå Ceciliekruna verken vinter eller sommerstid. Anbefaler å prøve ruten jeg gikk i denne rapporten:

Rapport: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12304

Ellers vil jeg tro Eidsbreen er et fint alternativ på våren når sprekkene er dekket med snøbruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ceciliekruna har jeg jammen lyst på!

Ikke noe vill flørting med denne (óg), det får kun bli med turen!

Sondre sin er kongetur. Som du er inne på er det god tekst og bilde i Oppturboka. Dessuten er det beskrevet andre varianter i Breføreren (2001), 1.2.1-4.

ps Ser at begge disse bøkene skriver Sisilie. Jaja.

Drøm søtt og god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i Oppturboka at den heter Sisiliekruna ja. Og jeg er en svært så sjenert og lite flørtende fyr som holder meg trofast til min nevnte topp i den lavere delen av Hurrungane. :roll:

Men vanlig fjellekstase får jeg nok om jeg tar turen, stirrer meg småsjuk på bilder og ruteforslag i Oppturboka for tida.

Er jo også sjøl svært opptatt av å se mer av fjellheimen enn Jotunheimen, sjøl om det kanskje ikke virker sånn av turrapportene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.