Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Dette området vet jeg for lite om... Hvor høy er toppen?

Det var fint vær på samme tid i fjor, men jeg tror vi trygt kan slå fast at årets sommer blir bedre enn i fjor, for det virker som om dette året har mer godvær å gi. Kan ikke huske at det var så mange perioder med såpass mange godværsdager i strekk på våren i fjor som i år... Satser på at vi kan glemme mange lavtrykk :D

Skrevet

Øyvindbr skrev:

Dette området vet jeg for lite om... Hvor høy er toppen?

Toppen er 1162 moh. Ligger på Setesdal Vesthei. Ca ei mil syd for Suleskarvegen som blei åpna siste helga i mai.

Nærmeste turistforeningshytte er Øyulvsbu. 7-8 km.

Koie skrev:

Når ble denne skituren gjennomført? Hvordan er snøforholdene ellers i heia?

Turen gikk sist søndag, 1 Juni. Godt med snø. Opp mot 5-6 meter brøytekanter på Suleskarvegen på det høyeste.

Noen bare partier i sydhellingene. Mer snø vestover i heia. Vannene var fortsatt trygge, med untak av bekkeosene.

Tror det blir brukbare skiforhold det meste av juni. Stort lenger syd i Skandinavia kan vel ikke skiturer nytes på denne tida.

Mye lemmen i heia. Gikk under et reir i ei fjellside med hissige fjellvåkforeldre.

snilen skrev:

heit hud........

Javist var ho heit om kvelden. Naken hud fra ti om morgenen til åtte om kvelden.

Men det gikk greit. Litt smøring, og blemmer ble unngått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.