Det er en klassisk omnifueltabbe å skulle smøre alle gummiringer . Skaper bare masse trøbbel, og gir svært lite gevinst. Har selv lært dette "the hard way", og det er nok en grunn til at det ikke står noe om dette i brukermanualen. Den lille nippelen med blå oring som tetter i bunn av pumpa skal ikke smøres med silikonfett. Det resulterer bare i at den går for tregt og ikke tetter skikkelig. Denne blir stort sett stående omsluttet av drivstoff, noe som gir smøring nok i seg selv. Gummien er petroleumsbestandig og skal tåle dette, om den likevel blir morken - kjøp repsettet og bytt den ut, eller bytt oring om du får det til. husk å kjøpe petroleumsbestandige oringer isåfall (sett fås til ca 150 på biltema og clas o). Øvrige Oringer kan forsåvidt smøres, men med minimal bruk av fett. Selv gidder jeg ikke smøre dem, om de blir morkne bytter jeg dem bare, og tar med ekstra i repsettet. Har hatt omnifuel i mange år, og har foreløpig ikke hatt behov for å bytte noe som helst. Litt fett på ringen som tetter mellom pumpe og flaske er kjekt, men primært for at skruinga skal gå lettere.
Og når vi snakker om omnifuel og oringer, så har jeg også et lite tips... Sett en oring rundt pumpestanga, så får man behagelig og gummidempet pumping uten støy, og med mindre slitasje både på utstyr og finger/håndledd.