Jeg legger merke til at det til stadighet dukker opp problemer med produktene fra Norrøna, både her i forumet og andre steder.
I tillegg til opplevelsen på vidda i vinter det fortelles om her, så har jeg hørt om et par lignende episoder også.
En ting er at noe kan bli endret, at passform er bortglemt i jaget etter å kutte kostnader, og andre mangler og designfeil.
Men når man står midt på vidda med hull i klærne fordi de faller fra hverandre, så hjelper det svært lite at Norrøna også i mine øyne har en veldig god service.
Norrøna har blitt et enda større snobbemerke enn tidligere, og prisene har gått steilt oppover bare på noen få år.
Jeg antar at størsteparten av kjøperne aldri er i nærheten av steder der vi forventer at klærne skal fungere og dermed ikke opplever noe brysomt med utstyret.
Da er det kanskje lett for Norrøna kun å skru prisene opp uten å bruke inntektene til annet enn fargevalg og kulhetsfaktorene?
For egen del så finner jeg at pris og passform ikke passer til mitt bruk. Heldigvis finnes det fortsatt leverandører som bruker friluftsfolk til både test, evaluering, utprøving og utforming før utstyret blir satt i produksjon og sendt ut i butikkene.