Gå til innhold
  • Bli medlem

olaskaansar

Aktiv medlem
  • Innlegg

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om olaskaansar

olaskaansar sine prestasjoner

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Nylige merker

6

Nettsamfunnsomdømme

  1. Poenget er at dersom man oppretter scooterløyper så viser erfaring at disse ikke blir overholdt. Fordi det er helt umulig å kontrollere. Folk kjører stort sett som de vil når de kommer litt bort fra folk som kan se de. Dette ser man klart å tydlig i Finmark, hvor man har slike scooterleder. Erfaringer viser at scooterkjørerene liker å kjøre nære skiløyper, nettopp fordi skiløypene gjerne går langs de fineste og mest lettkjørte delene av fjellet. Jeg synes det er dumt dersom man ikke skal få lov til å være i fred noe sted. Å høre motordur mens man går på ski er med på å ødelegge den naturopplevelsen man får. Å sammenligne scooterkjøring med f.eks motorsag synes jeg ikke blir riktig. Det er ingen eller svært få som går ute på vinteren å sager trær. Hadde det vært slik at det var masse folk som løp rundt å bråket med motorsag langs skiløypene kunne man jo vurdert et slikt forbud også, men slik er det ikke.
  2. Anbefaler alle å bli med i gruppa på facebook som ble opprettet i går. Her kan man også finne mange relevante artikler om saken: https://www.facebook.com/NeiTilSnoscooterkjoringINorskNatur
  3. Jeg kan ikke si at jeg si at jeg har blitt forstyrret av lyden fra motorsag, vedkløyver eller aggregat mens jeg er på fjelltur. Er heller ikke vanlig å bli spesielt plaget av tråkkemaskiner når man er ute på ski. Dette er fordi, tråkkemaskinene gjerne går på kvelden, morran eller natta. Å sammenligne snøscooterkjøring med disse eksemplene synes jeg ikke er relevant. Synes norsk natur burde være mest mulig skjermet for unødvendig støy og forurensing. Dette gjelder selvsagt ikke f.eks rødekors sine scooterpatruljer.
  4. Jeg har akkurat laget en facebookside som kjemper i mot Høyre og Frp sitt nye lovforslag. Nemlig å utvide motorferdselsloven dramatisk. Anbefaler alle å lese dette leserinnlegget fra Jens Kristian Øvstebø (17), Landsstyremedlem Dnt Ung. For de som synes at motordur i norske fjell, skiløyper og hyttefelt ikke skal bli lovlig, anbefaler jeg dere å gå inn å like og dele facebooksiden: https://www.facebook.com/NeiTilSnoscooterkjoringINorskNatur
  5. Noen som vet når bruene blir lagt ut? og generelle snøforhold?
  6. Valget fallt på denne badboyen her http://www.armotac.no/index.pl?artID=138&utskrift=1&grID=47&Overgr=&grNiv=1&hgrID=47&grID_niv3=&grNavn=Diverse%20Mollelommer Jeg bruker Garmin E-TreX. Fint å ha en slik på sekken om du går i ulendt terreng med dårlig sti.
  7. Jeg så en i fjellet i fjor som hadde en gps-holder på bærereimen på ryggsekken. Denne holderen var slik at han kunne vippe ut gpsen så den lå horisontalt ( og han kunne se på gpsen mens han gikk. Noen som vet hva jeg mener/ hvor man får kjøpt dette?
  8. Aldri bruk tarp i femunden. Det er livsfarlig.
  9. noen som vet holdbarheten på slikt fettfattig kjøtt? Lagring i romtemp.
  10. Jeg skulle likt og sett deg ligge vinterstid med en 4+ comfort sovepose på liggeunderlag uten luft.
  11. Den går ned til 4grader. Med andre ord, kan du få noen småkjølige netter. Været kan være alt fra noen minusgrader til 20 pluss. Er det et par minus vil du bli temmelig kald.
  12. Noen som har noen idé om rutevalg for en rask NPL-rute? Er interessert i alle mulige tips for å kunne korte ned tiden. VIl helst gå i fjellterreng og ikke så mye på asfalt.
  13. Skal forresten starte i midten av juni, og kan således oppleve endel snø den første tiden av turen. Er kanskje lurt å ha 1: 50 000 den første tiden?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.