Takk for alle gode svar, spesielt dette flere sier om myggnetting tar jeg til etterretning. Nå driver jeg med ren "tørre tall" finkjemmer utstyr og så langt det jeg ser så er Fiskepadden inne på noe med Cloud Up UL 1
https://www.naturehike.com/en-sg/products/cloud-up-ul-1-ultralight-backpacking-tent?_pos=3&_fid=4f339d81c&_ss=c
For den fra alt jeg ser er skremmende liten når den er pakket sammen (270 x 120 x 110). Det er liksom knapt en stor brusflaske.
Igjen med fare for å si noe dumt så antar jeg at det ene alternativet er en myggnettting under tarp man kan dekke seg meg, men om man først er så langt så kan det like greit være en 1-persons telt for den ER jo i praksis tarp ytterst, myggnetting innerst, og vanntett matte som jeg antageligvis trenger uansett om jeg skal være tørr.
Gabs88: så langt har alle mine ferd vært basert på så å si latskap siden jeg reiser omtrent likt utstyrt som en Vietcong-gerilja, dvs har det ytterst, ytterst, aller ytterst nødvendige og inntil nå overnattet på hotell. Til referanse så har jeg brukt denne her ryggsekken så langt, bare med Kawa logo/farger.
Dilemmaen jeg har er at sykkelen min er en ZH2 som passer ypperlig med den måten jeg river meg løs i ødemarken på, men derav også kriteriene om lav vekt og generelt sett kompakt og lav profil.
Nåløyet jeg har sett til meg selv her er ufattelig trangt, bokstavelig talt. Ergo - absolutt minst størrelse på alt som er med. Hvis noe kan utelates da kan det utelates. Som du skriver så er det din preferanse å ha mulighet for en liten brenner, koke seg en god kopp kaffe om morgenen etc. Jeg har en Jetboil som er helt super men saken er at jeg må faktisk droppe den også. For å poengtere hvor mye jeg "trimmer vekk" i både vekt/volum så kan jeg nevne at laderen jeg har for intercom + gps + mobil ble den absolutt aller minste som bare har 2 porter men kan levere 45W via USB PD, i år byttes den ut med lader under setet som forsyner seg av sykkelens batteri, så en ting mindre i ryggsekken. GPSen min er en Beeline Moto 1 fordi at jeg skal ha noe brutalt enkelt og meget smått. Samme med klær jeg tar med... utenom MC-klær så har jeg det som er på kroppen av jobbeukser/tskjorte under og 1 sett med samme (flere undiker/sokker hvis behov) og kun joggesko som kan faktisk "presses sammen" i pakket tilstand. Noen nevnte her plass til klær for at de er tørr... vel, om det er plass under tarp da er det OK. Om ei, er det skinnklær som er imprengnert med skinnolje 2 år på rad for å omtrent tåle nordsjøvær, med føner, så oljen smeltet inn i sømmene og alt. Alt annet som ikke tåler vær blir i ryggsekken, den tåler vær. Så med andre ord er praktisk nytte > komfort i mitt tilfelle. Men når det er sagt så er mitt "værvindu" at jeg ser helst ingen / meget lite nedbør de dagene jeg skal kjøre, gjelder hele ruten, eller så orker jeg ikke. Kjørebiten, om ikke overnattingsbiten, skal nytes og den er pri 1.
Jeg kjenner f.eks. en som kjørte USA og andre steder med en harley + tilhenger, så det finnes liksom det og alt mindrer så å si. Alle har sett folk på en eller annen Enduro med 2/3 alukasser bak og gjerne en tankbag, filosofien min er en antitese av det sistnevnte. Jeg skal ha med meg det absolutt minste. Denne filosofien går hele veien til mat/drikke, for om en kveld jeg stopper i nærheten av noe som selger/serverer whatever... flott. Blir det i Jotunheimen 1400 moh i en lomme ved veien så er det nøtter, proteinbarer, Cpt Morgan og vann fra en bekk. Så spiser jeg heller skikkelig neste dag underveis. Dette er planen.