Hei, veldig godt poeng. Det er et stort problem som vi kan være med å løse håper jeg.
Visjonen og målet vårt er å alltid være 100% på kundens side. Det vil si at produktets eneste mål er å hjelpe deg i å finne rett utstyr til best pris. Vi har ikke noe insentiv til å anbefale deg produkt med høy margin (vi har lik margin på alle produkt), og vi har heller ingen partneravtale med brands eller kjeder. Vi kan anbefale alle produkt som finnes i det norske markedet, og det beste for vår business er å gjøre kunden fornøyd med kjøpet. Businessmodellen vår er affiliate, som gjør at vi vil tjene penger på at du klikker deg inn på produktene vi forslår. Dette endrer ikke på insentivene våres siden affiliate margin er stort sett likt på alle nettsteder for samme produkt. Det vil si at vi vil være tjent med å anbefale deg det som er best for deg.
Så vi vil definitivt ikke inkludere typ informasjon fra anbefaler.com når vi svarer på spørsmål fra kunden og når vi anbefaler produkt.
Det er en stor utfordring å "kurere" informasjonen på en god måte. Jeg vet ikke helt hvordan det vil se ut, men jeg er sikker på at man må basere seg på god informasjon fra anerkjente "eksperter" innenfor de ulike kategoriene. Hva tenker dere?
Hvordan kunne man blitt trygg på at produktene som blir vist og informasjonen svarene er basert på er "rett"? Eller at de i hvert fall er gitt med beste hensikt for kunden? Det hadde vært supert med input her
@Dompappen Enig mtp overforbruk. Vi har planer om å integrere oss mot markedsplasser for kjøp av brukt og for utleie av utstyr (vi er allerede i samtale med noen). Vi er insentivert til å hjelpe kunden mest mulig, for da forteller hen om tjenesten til en venn og bruker den igjen senere. Interessant det siste poenget også. Jeg ser ikke bort i fra at tjenesten kan hjelpe med å vurdere hvorvidt nåværende utstyr egentlig er godt nok for turen du skal på!
Har visst nådd maksgrensen min for innlegg per dag. Noen enkel måte å øke denne på? "You have reached the maximum number of posts you can make per day."