Gå til innhold
  • Bli medlem

André Pedersen

Aktiv medlem
  • Innlegg

    231
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

André Pedersen vant dagen sist 30. august 2020

André Pedersen hadde mest likt innhold!

Om André Pedersen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

André Pedersen sine prestasjoner

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Sjeldent
  • Very Popular Sjeldent
  • Reacting Well Sjeldent
  • First Post
  • Collaborator

Nylige merker

152

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ok. Ja, jeg skriver litt om konsekvensen og gevinsten av å bruke banen Håper vi får den på plass snart, så folk kan komme seg raskt til fjells. Byggingen og hvordan dette skal foregå har jeg ikke greie på, men jeg vet veldig godt hva konsekvensen av å bruke den er
  2. Jeg har ikke skrevet noe om når på året den skal settes i stand, men på vinterstid er den kjekk så man får med pulk og ski så slipper man mase oppover Ryes vei (det tar 15min per sving) på sommeren kan man enkelt gå opp der, men er jo kjekt for de som ikke er så bevegelige å bruke banen.
  3. 15min per sving, da tenker jeg på når man beveger seg der i snø (det har jeg gjort, med skiene på skuldra og snø til knærne" Ryes vei er ikke noe anleggsvei joda, man kunne sikkert laget en rimelig løsning for utstyrstransport bare, men tenker at det ikke blir tilfellet.
  4. Ja, enig med deg, mere fjas så vil det jo balle på seg. (jeg bare hørte fra en som jobbet i en annen kommune og hadde hørt noe. Noe mer konkret har jeg ikke. men ja det er jo vei til toppen - via Kalhovd.. ikke akkurat en snarvei, kjørte jo lastebiler inn der med enorme brakker for damprosjektene der for et par år siden. Får håpe den åpner så fort som mulig, at det legges en plan, så slipper man å bruke 15min per sving på vinterføre opp Ryes vei
  5. Jeg tenker nok dette kommer på langt over 150mill. Her må det gjøres en jobb, denne blir ikke pusset opp. jeg tipper 2-300mill. Ser jo hva "ting" koster. håper jeg tar feil, men vi får se. 2026 var tidlig om det er en omfattende jobb.. Dette er min mening og påstand, kan være skivebomm. Men det er ikke mange som kan gjøre en jobb som dette, og det bygges gondoler over en lav sko og høy pris mange steder.
  6. Nettopp, og en annen sak er nok at nytt anlegg vil koste mye. man kan håpe at "bytting av deler" vil gjøre mye. men lukter ny Gondolbane av hele greia. nå er vel møtet avholdt. jeg vet ikke hva som kom ut av det.
  7. Joda, 1,5 i overskudd. Men hvor mye Skulle de brukt på vedlikehold? Det kan virke som de avvikene som er avdekket ville kostet mye mer enn 1.5 millioner....
  8. Jeg har bare hørt tallet, men ja 50-80 millioner er fortsatt mer enn hva de ansvarlige for Krossobanen kan betale, det trengs nasjonal støtte. Denne trekker turister, så her tenker jeg bare noen må finne ut kostnaden, så må regningen sjekkes og godkjennes og betales av As norge
  9. Det vil nok kreve noen millioner for at Krossobanen igjen skal åpne. De skal gjøre mer enn å bytte et par fester. Bare mine tanker, men når de nå først fant mye feil og skal sette i stand må jo standarden bli veldig høy og det koster noen hundre millioner tenker jeg. Dette er jo Norsk historie, håper AS Norge kan bidra med penger, om ikke kan det ta lang tid før denne er klar for godkjent kjøring igjen.
  10. Jeg har løst dette ved at jeg, i regnvær bruker netting under regnbukse. På overkroppen har jeg ull/netting og regnjakke. det eneste som blir vått fra innsiden om pulsen er høy nok er nettingen. endrer det seg til duskregn kan jeg bare brette opp regnbuksa. samme med jakken, bare åpne glidelås eller brette opp ermene. dersom det ikke regner eller bare er litt dusk, kan jeg gå med vanlig turbukse og jakke som jeg bruker. Tett regntøy utenpå bukse og jakke blir jo klamt fra innsiden til slutt. jeg har gått med regnponco (fjellreven sin) men det er litt mere "ball" tynt regntøy ble min løsning. Valgte Hagløfs
  11. Dette er jo greie etapper hvor du fint kan ha fiskestanga Klar på sekken under marsj.
  12. Aldri legge igjen stanga hjemme
  13. Hvilket telt som er best, kommer jo an på hvilke behov det skal dekke og hvilke krav du har. Så er det en ting som bør treffe turfolk midt i hjertet, det er at du kan åpne hele fronten på et Barents Trollheimen telt.
  14. Har gått deler av området. Nå vet jeg jo ikke hva du definerer som lett terreng, men jeg mener det er lett, kratt og ujevnt utenfor merket sti selvfølgelig. Navigering er lett dersom du har kunnskap og kompetanse om navigering. Du bør ikke syntes det er vanskelig og navigere om du skal gå denne turen. Rute kan man jo velge selv, sti eller avstikkere legger du jo opp til selv. Dagsetapper er også veldig individuelt. hvordan er. formen din etter 5timer på sti, eller 10timer på sti, vanskelig og finne en fasit, ta utgangspunkt i din egen hastighet og erfaring Ikke helt konkrete svar her, men skal jeg svare rett frem på spørsmålene dine blir det: 1: Ja. 2: ja 3: Velg sti ut fra ut.no 4: Er du i ok form er vel 2-3mil om dagen noe jeg selv gjør om jeg skal på tur som dette.
  15. Min første tur i Femundsmarka for ca 10 år siden, satt med kartet og frydet meg over området og landskapet jeg så på, ville unngå DNT stien, fant kulpene vi ville fiske i, så på hvordan vi kunne gå i terrenget og la en rute. Et eventyr og følge en rute vi selv hadde funnet. Vi fant også ut at Femundsmarka er litt mindre når man først har gått på tvers og langs der fra Sverige, men ett tips er selvfølgelig og høre litt rundt, men på alle mine turer der inne har jeg funnet egne ruter som virkelig har gitt et fantastisk eventyr
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.