Hei, leverte to par med Movement Race Pro 85 for montering med Plum bindinger hos XXL. Hyggelig montør, og kjapp montering. Hentet ut skia, og han kommenterte at han måtte skru bindingene for hånd, da skia var så utrolig myke. Sa jeg syntes det hørtes veldig rart ut, da jeg er rimelig sikker på at Movement har titanal-plate i området binding skal monteres. Tenkte ikke noe mer på det, henta ut og betalte for montering og kjørte hjem
Vel hjemme pakker jeg ut skia, og ser til min store fortvilelse at montør har gått utifra at Pin Line er det samme som Boot Center, og har montert binding latterlig langt fremme på skia. Forstår jo hvorfor han måtte skru for hånd, da han har skrudd langt utenfor området titanal-platen ligger.
Kjørte ut igjen med skia, og montør hadde da gått for dagen, men ble betjent av en annen ansatt som mente på at dette var min feil, og at det var forventet at jeg som kunde skulle informere om hvor binding skulle monteres, og at det ikke var dems feil at dem ikke visste forskjell på boot-center og Pin-line. Syntes jo det var en merkelig påstand, da jeg tross alt betaler montør for at alt skal bli riktig. Løsningen dems var å plugge skia til uka, og flytte binding.
Nå har jeg vært i kontakt med to andre verksteder som begge utrykker bekymring for at spenn og integritet i skiene er komprimert, samt at det er en stor fare for at fukt vil trenge inn, om dem plugger og flytter binding.
Jeg er rådvill, og vet ikke helt hva jeg skal forvente av XXL, det er jo tross alt to par med splitter nye ski, som ikke akkurat ligger i den laveste prisklassen.
Hva kan jeg som kunde kreve og forvente av XXL? Nye ski? Eller bare håpe at skia ikke knekker, og at spennet er som det skal være, og at fukt ikke vil bli et problem, om skia plugges og binding flyttes?
Se forøvrig bilder, hvor jeg sammenligner med en korrekt montert binding på en like lang ski fra Moonlight. Setter jeg foten i binding, er det ikke frem-ski igjen..