Har ett behov for å lire av meg litt...
Jeg jobber som selger i grossistbransjen og der prøver vi alltid å finne løsningen for kunder, nesten uansett hvor "rare" spørsmål vi får så skal vi alltid hjelpe dem. om ikke vi kan hjelpe dem med det de er ute etter så pleier vi å finne noen som kan hjelpe dem så de ikke går fra oss med en følelse av at vi ikke gjorde noe.
Problemet er at jeg forventer den samme servicen når jeg selv skal være kunde. Å det kan være en frustrerende opplevelse til tider, spesielt med nettbutikker! Jeg er ikke ute etter å henge ut noen, for jeg er klar over at det kan være 2 sider av en sak. Men er jeg for kravstor? Er det virkelig så vanskelig for noen å legge interne rutiner til side for å hjelpe en kunde?Jeg synes folk i dag er så besatt av å følge interne regler og rutiner at de glemmer at den eneste inntekten de har er kunden, og hva er vel da viktigere enn fornøyde kunder?
Jeg var på Camp Villmark i helgen. Snakket med mange "selgere" der, og flere ganger tenkte jeg for meg selv; ærlig talt, hva slags svar er dette? Eller, hvorfor jobber du her?
Nå skal det sies at det finnes flinke selgere der ute også, og når jeg møter de, så passer jeg alltid på å takke dem. Jeg kan kanskje oppfattes som litt arrogant i måten jeg ordlegger meg på, og det kanskje det jeg er uten å se det selv. Men det kan da ikke bare være meg?