Gå til innhold
  • Bli medlem

Heleneoe

Aktiv medlem
  • Innlegg

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Heleneoe

Nylige profilbesøk

2 305 profilvisninger

Heleneoe sine prestasjoner

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nylige merker

5

Nettsamfunnsomdømme

  1. Da har jeg vært å hentet skiene på posten. Denne gangen ser bindingene rikitg montert
  2. Kjøpte skiene på tilbud, så de kunne ikke gi meg noe særlig rabatt uten å gå i tap selv. Da ville de heller at jeg skulle sende skiene tilbake. En annen ting var en jeg kjente som bestilte ski samtedig som meg bestemte seg for å få fikset de hos den lokale butikken. De klarte å fikse skiene ulikt, altså enne bindigen passet til skoen, andre skoen passet ikke i det helle tatt. Stolte ikke helt på de etter det. Med 4 hull i skiene så forsvinner vel og muligheten til å endre bindingene hvis man skulle ønske det.
  3. Nå er de nye skiene sendt i posten, så håper jeg får de snart. Takk for mange tilbakemeldinger. Vuderte om jeg skulle få de fikset her, eller sende de tilbake, men bestemte meg for å retunere de. Vi fikk tilbud om å få fikset de gratis her, og få en liten sum tilbake. Med 4 hull i hver ski så mister man jo muligheten til å endre bindinger, hvis man skulle ønske det. Så får bare håpe at bindingene er i orden nå. Gleder meg til å få å gå ut på ski
  4. Postet dette før jeg så du hadde ringt, har og prøvd å ringe deg to ganger. Enne gangen var du ikke inne, og andre gangen svarte dere ikke. Sendte denne meldingen til dere "Hei Så det er ikke mulig at vi får nye ski. Vi får jo et dårligere produkt, er det lettere for at disse skiene knekker? Hvis jeg noen gang skal selge skiene eller å ønsker å bytte bindinger så har jeg da et dårligere utgangspunkt. Så er det mulig at vi da kan få noe rabatt på skiene" her er svaret dere sendte meg "Hei Helene, vi jobber med å få en sportforettning til å gjøre jobben med å rette på helen. Vi vil også sende gratis hel-løftere til de som mangler dette." Skrev ikke at dere ignorte meg, men at dere ignorer de delene av mailene mine der jeg er skeptisk til å få ekstra hull i skiene. Dere svarer, men ikke på det jeg spør om. Syntes det er litt rart at du starter å nevne at du har ringt andre personer på et åpent forum, som ikke har deltatt i denne debatten. Vi bor i studenthybler, og alle studentene på min skole deler samme postboks noe som inkludere noen hundre personer. Betyr ikke nødvendigvis at vi bor sammen, eller at vi vet hvem på skolen som har kjøpt ski. Er de vanlig å poste på åpne forum, hvem som kjøper ski oss dere når en person forteller at de har kjøpt ski. Er navnet på de som kjøper ski, åpen informasjon som er tilgjengelig for alle. Hvis du ønsker å fortelle meg at hun ikke tar telefonen, eller svarer deg på mailene du sender kan du sende meg det på en privatmail. Vi har kjøpt ski hver for oss, og ikke i en felles bestilling, vi er bare elever ved det samme universitetet. Siden jeg har faktisk ikke noe med hennes bestilling å gjøre, syntes jeg at om hun tar telefonen eller ikke er en sak mellom dere to
  5. Var fornøyd med dem helt til dette skjedde, og har ingen erfaring med verken fjellski eller å lage nye hull i bindinger. Spesielt siden de i første omgang ville at jeg skulle fikse skiene selv. Fikk mail senere at de jobbet med å få en lokal butikk til å borre hullene. De har helt ignorert de delene av mailen jeg sendte der jeg lurte på om hva flere hull ville si for garanti, om skiene ble dårligere osv. Syntes derfor at det er greit å få synspunkt til andre som har mer erfaring med dette. Det er og bra av fjellsport og svare deg på mailen du sendte, men ikke svare på mailen til de som har problemer med skiene. Har fantastisk skiforhold utenfor døren og ønsker egentlig bare å få ordnet opp i dette, så fort som mulig å få gå på ski. Hvis det å si ja til å få den lokale butikken til å borre skiene vil gjøre at man får problemer med garantien senere, vil jeg helst ha nye. Hvem har egentlig ansvaret hvis noe skulle gå gale med skiene senere. Er det den butikken som fikset skiene, eller fjellsport som gjorde noe gale da de monterte bindingene
  6. Fjellsport har gjort en tabe, men etter flere meldinger vil de bare fikse skiene ikke noe annet. Så antar at siden dette blir dyrt for dem så vil de prøve å løse det på en billigst mulig måtte for dem
  7. Vi var en god gjeng som bestilte ski sammen, og de gjorde samme feilen på alle. Så det er ihverfall snakk om 7 par med ski. Kanskje flere siden det var tilbud på de skiene den dagen, og det var vel sikkert ikke bare vi som kjøpte. Antar at det blir dyrt for dem
  8. Kjøpte meg nylig fjellski fra fjellsport.no med voile 3-pin cable binding. Sendte melding til dem om skostørrelsen, og fikk svar at alt skulle være i orden. Da jeg mottok skiene, hadde de plassert hælen altfor langt bak. Sendte dem bilde og melding om dette. Fikk dette svaret tilbake: "Her har hullene på hælen blitt forskyvet ett hull bakover, vi borrer normalt først det bakerste hullet slik at hælen på skoen overlapper hel-klossen med 0,5cm og så borres hullet som er mot sko-senter. I ditt tilfelle så har vi da gjort det første steget riktig, men driti oss ut og borret hull 2 som skulle mot senter, bak hæl-enden, med andre ord forskyvet det ett hull bakover. Dette er ikke vanskelig å fikse selv med litt trelim og et borr (3,6mm), flytt klossen frem et hull og marker med blyant/tusj og borr. Jeg foreslår at vi sender hel-løfter og en plugg til å tette igjen hullet, gratis selvfølgelig" Hvordan er det å borre nye hull i skiene, blir skiene dårligere (går lettere i stykker), synker verdien osv. Noen som har noen erfaring med å gjøre dette? Hva har man egentlig krav på i en slik sak. Er litt skeptisk til å borre nye hull, så er det et problem eller er jeg bare vanskelig når jeg heller vil ha nye. Har ikke noe erfaring med å bore hull i skiene, men tror at jeg kan få låne en bor et sted.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.