@Gauken,
Hehe, jeg har irritert meg over ventetiden jeg også. Først mailet jeg webmaster der, og spurte om de ikke kunne gjøre noe med ressursene campaigns og products, det ser ut som om det er de som tar lang tid. HTML-koderen som svarte sa noe om roadmap og sånt...
Seks uker hadde det ikke skjedd noe, så da twitret jeg til Anton og spurte. Ikke noe svar.
Så mailet jeg Sport1 og spurte. Der fikk jeg svar fra en slags salgssjef som skulle se på det.
Så vidt jeg skjønner er det samme problemet på Anton Sport også.
Om jeg virkelig skal spekulere (og her står publikum fritt til å illustrere med scener fra tegneserien "Lunsj"), kan det ha gått for seg omtrent sånn:
Manager: Vi må selge mer!
Ekspeditør: Men ehandelsløsningen vår er så utdatert.
Manager: Hvordan da?
Ekspeditør: Bla bla bla, HÆSHTÆGGS, bla bla bla.
Noen dager senere møtes Manager og ehandelseløsningsutvikler: Manager husker én detalj av det Ekspeditør klagde på.
Manager: Vil ha HÆSHTÆGGS!
Utvikler: Skyhøyt tall.
Manager: Kan vi ikke få det billigere?
Utvikler: Skal prøve.
Og i databasen oppretter Utvikler en ekstra kolonne i produkt-tabellen, for emneknagger. Det lagres som kommaseparert tekst.
Nå kan produkter vises med relevante stikkord. Det ser jo bra ut.
Inntil en oppdager at det ikke er så opplagt å lure databasen til å indeksere på en kommaseparert suppe av emneknagger. Og oppslag etter dagens røver går tregt.
Nå legges jobben med å lage to tabeller, produkt_tag og tag, på det såkalte Roadmap, og prioriteres i prioriteringsmøtene stadig _nesten_ tilstrekkelig til å bli utført på en "sprint". Men uke etter uke er det noe som er litt viktigere.
Så der sitter vi brukerne av sportsnett.no og er glade for at det bare tar fem-seks sekunder hver gang vi laster forsida for å se om drømmevarene er "røver" akkurat i dag. Venter fortsatt på Dynafit Dy.N.A Evo i 27, jeg.