Vinnerliste
Populært innhold
Viser innholdet med mest poeng fra 14. mai 2014 i alle områder
-
Har endelig blitt ferdig med redigering av årets Påsketur. Beklager "ristingen" men mistenker at stabilisatoren har tatt kvelden. Blir det for ille så slå av5 poeng
-
Kunne jo blitt stygt på byen på lørdagskveldene også, om man skal drive skadefelling på alle hanner som blir litt pågående for å få parret seg..5 poeng
-
5 poeng
-
Tipper 98 av 100 som bygger ut grønn energi gjør det pga penger og ikke fordi det er grønt. Money talks.3 poeng
-
XXLs tolkning av begrepet "vannsøyle", kan du se fullstendig bortifra, synes denne fortjener "årets- et eller annet" "Vannsøyle 4000 mm. ( D.V S. at duken tåler det trykket vannet trenger for å sprute 4 meter i været)"2 poeng
-
2 poeng
-
Hei. Først noe grunnleggende; forskjellig drivstoff krever forskjellig dyse. Disse finner du i rep.settet som følger med brenneren. Dysene er merket med tall. Dyse 45 er til gass, 37 er til bensin og 28 er til parafin. Bruker du gass er det bare å åpne ventil og fyre ivei. Dersom du velger bensin så kjøp f.eks. alkylat (heptan, s.k. renset bensin) på nærmeste bensinstasjon, fåes i 5 liters dunk og er betraktelig billigere enn det du får kjøpt av fuel i sportsbutikker. Vår obs. på å kjøpe en for 4-takts motor og ikke 2-takts da denne er tilsatt olje som soter. Når du har pumpet opp trykk i flasken kan du åpne ventil på flasken med brennstoff, så åpner du regulator på brenner (forsiktig) og slipper ut litt fuel slik at den hvite "matten" nede på brenneren blir mettet. Steng så regulator og tenn på fuel som er i "matten". La dette brenne nesten ut og så åpner du regulator på brenner; voilá, du har fyr. Du kan bruke tennvæske også, bruk da dyse 28.(samme fremgangsmåte som med bensin) Parafin bruker jeg ikke. Forvarming gjøres med rødsprit. Øv på dette en del ganger utenfor hjemmet ditt så det sitter og les om vedlikehold av brenneren før du drar ut på tur. Min Omnifuel har fungert knirkefritt i årevis.2 poeng
-
Jeg kan varmt anbefale Bergans Helium 55 L. Veier noenlunde det samme og er overraskende god på ryggen.2 poeng
-
Se hva som dumpet ned i postkassa mi for en stund siden. En 8R! Og jeg er frelst. Tviler på om 111ern kommer til å bli brukt særlig mye heretter. Hvorfor i alle dager skal man drive å søle og grise med parafin når man kan fyre med bensin. 8Rn er rett og slett genial, både i funksjon og størrelse. Valgets kval...., stor, tung og grisete eller liten lett og renslig.....2 poeng
-
2 poeng
-
Tatt litt bilder i det siste, ingen andre som har gjort det?2 poeng
-
Du tenker nok på de små nettinghengekøyene. I en skikkelig hengekøye ligger du ikke som en banan. Nei, da bruker du den i kombinasjon med en tarp. Men du vil aldri få vann opp over bunnduken.2 poeng
-
2 poeng
-
Om du ikke må på en fjelltopp, så har jeg følgende forslag for en tur som kan være en grei nybegynner tur. En enkel fiskestang for sjøfiske kan være greit å ha, kart og kompass er ikke nødvendig. Ta buss 499 fra bystasjonen til endestoppet på Herdla. Der går du forbi bommen og følger grusveien vel 2km, da kommer du hit: I området er det et gammelt nedlagt kystfort med turstier som du kan utforske, har du en 50 lapp i lomma kan du stikke innom "GUL 16" som er utstillt i en egen hall på fortet, bildet taler for seg selv: Området er også et fuglereservat, det er nok mulig å finne vann i området, men det luffer nok noe kuer rundt her og der. Har du noe å ha vann i, og tar med en liten sekk når du luffer rundt, er det sikkert et sted der du kan få fyllt vann også. Nærmeste hus er der bussen stopper. Altså det kan være en semi urban campingtur på en øy, terrenget er mer eller mindre flatt, og det regner mindre der enn det gjør i Bergen, selv om det kanskje kan være litt mer vind:-)1 poeng
-
http://www.helsportwebshop.no/gjende-3-camp-136 Gjende 4 camp tror jeg vil kunne passe kriteriene dine, Kan være lurt å følge med på Helsport sin utsalgside, er noen gode tilbud der av og til.1 poeng
-
Kjapp skumming av en ganske lang tekst tilsier at Vargo Jet-Ti var den som kommer best ut. Den har ca 35 CO ppm på full på det værste(hva nå det betyr, men lavere er i alle fall bedre), mot ca 250 på pocket rocket. Vet ikke hvor tilgjengelig den er i Norge, har aldri sett den i butikk. Kan anbefale et medlemskap, og er egentlig litt motvillig til å dele alt for mye fra denne betalingssiden da jeg synes den er såppass bra at de fortjener å få betalt1 poeng
-
Billigst gass får du på Jula om du har det i nærheten, nummer 2 er Biltema. Jeg bruker gass om sommeren, det er enkelt og greit, da holder det å rengjøre oppi kjelen og ikke utenpå (soter ikke). Gass er ikke farlig, bare pass på å ikke la gassboksen stå på brenneren når du pakker den vekk. Skru ALLTID igjen regulatoren nærmest gassboksen først når du skal stenge den når du bruker gass, da slukker flammen av seg selv når slangen er tømt. Du kan vente med å stenge effektregulatoren (den nærmest brenneren) til du har skrudd gassboksen av. Hold alltid gassbokse slik at du skrur på ventilen på toppen av boksen, da er det minst lekkasje i det 1/10 sekundet du skrue boksen av og på. Når du har brent en liten stund og brenneren er varm kan du også snu boksen opp ned, når boksen begynner å bli tom begynner den å miste trykk slik at flammen blir svakere enn på en ny boks, ved å snu boksen kan du tømme den helt og likevel ha maksimum flamme. Ved å snu boksen kan du også bruke gass under 0, men brenneren MÅ være forvarmet først og du BØR ikke snu boksen før brenneren er varm. Da vil noe av propanen som er i boksen (som virker under 0 °) være i gassform til å begynne med, og du får forvarmet nok til at du deretter kan snu boksen. Er det veldig kaldt kan du forvarme med en skvett rødsprit eller f.eks Powerfuel. Jeg har brukt gass ned til under -15 ved kun å forvarme litt med powerfuel. Får du snudd boksen føe brenneren er varm, kan det komme en spray med gass ut som enten blåser ut flammen (pga trykket) eller den flammer opp gult. Dette høres kanske farlig og komplisert ut, men prøv deg bare frem litt hjemme, så finner du ut at det egentlig er enkelt og greit. Om du lurer på hvor du gjør av brukte gassbokser, så skal de ikke i søpla, men egentlig leveres på en avfallstasjon som spesialavfall. Dette er egenlig det samme som man skal strengt tatt gjøre med vanlige spraybokser også. Men om du kjøper et "pungteringsverktøy" f.eks det fra Jetboil (Oslosportslager har det iallfall). Verktøyet er en liten dings som du skrur ned på den tomme boksen, er det litt trykk igjen så tømmes dette ut, deretter er det en metallspiss som du trykker gjennom boksen for å lage hull i den. Er den pungtert kan du levere den sammen med metallembalasje, eller du kan klemme den flat for å spare plass i bagasjen på turer der du bruker opp flere bokser og ikke får kvittet deg med de der og da. Fyrer du med bensin eller parafin, bytter du som nevnt dyse til korrekt størrelse, pumper trykk, åpner regulatoren på flasken, forvarmer,og åpner deretter regulatoren når den er varm. Når du skal stenge snur du flasken slik at teksten på pumpen merket OFF er opp, deretter venter du til brenneren slukner. Lar du alle ventilene stå oppe en stund vil også trykket i flasken forsvinne slik at du kan ta av pumpa uten for mye søl. Flasken med pumpe uten brenneren montert skal være tett, da beskytter du også pumpen ved transport når du er på tur. Men å ta ut pumpen og sette på korken er selvsagt tettest. For å beskytte pumpen kan du f.eks ha den inni pappen til en tørkerull og så oppi en pose for å unngå å søle litt av brennstoff som er på pumpa. Også dette kan du forsøke hjemme før du drar på tur. Lykke til med Primusen! Selv har jeg både en Omnifuel og en Omnilite:-)1 poeng
-
Hei rayun Tusen takk for at du delte filmen med oss! Morsomt å se at pulken kom i god bruk etter jobben du har lagt ned i den. Regner med at du var fornøyd? Det var en usedvanlig shiny brenner, her har noen åpenbart brukt kveldene til noe nyttig samt kos forut turen.1 poeng
-
Takk for deling av fin tur! Det var litt "Monsen-feel" over den.1 poeng
-
Spørs litt hva du selv mener du trenger. Selv kjøpte jeg med; ekstra pumpe, ekstra lappesett explorer sete den vanntette bagen som kan spennes opp på bauen Ser nå at jeg i tillegg skulle kjøpt en Explorer 42 også....1 poeng
-
Heldigvis, Norges Vassdrags- og energidirektorat (NVE) avslo i dag for andre gang Nord-Norsk vindkrafts søknad om å bygge 75 gigant-vindturbiner i Norges største hubro-koloni på Sleneset i Lurøy kommune i Nordland, – En katastrofe, sier Arne Nærva En utbygging vil være en katastrofe for hele Helgelandskysten, mener han. – Det er veldig leit at de ikke ser at de sitter på en gullbarre. Det det vil bli mangel på i Europa er urørt natur. Jeg synes rett og slett de selger seg for billig, sier han. – Det vil nesten være blasfemi å bygge ut en vindmøllepark i dette området. Det vil være en katastrofe. Så ille mener Nævra utbyggingen er, at han er villig til å ty til sivil ulydighet. – Det er sjelden jeg sier noe sånt, men dette området er jeg villig til å ofre navn og rykte for. http://www.nrk.no/nordland/_-disse-vindmollene-er-blasfemi-1.11497568 Det synes som om apetitten på miljøfiendtlig eletrisk kraft er enorm. Arne Nærva vil bruke sivil ulydighet i tilfelle utbygging. Det er ha nok ikke alene om.1 poeng
-
Powerfuel er n-Heptane, så hverken bensin eller parafin. Men egenskapene er nærmere bensin enn parafin.1 poeng
-
her forklarer de og viser det meste, gratulerer med en suveren brenner.1 poeng
-
Hei! Og gratulerer med flott primus! Siden du ikke har brukt slike før er det naturlig at du har spørsmål. Her i Primushjelpetråden finner du nok svar på det meste av det du lurer på. Bare søk opp Primus Omnifuel i tråden, så sparer du mye tid. Tråden er nemlig lang som en trontaledebatt. Vel, jeg søkte like godt opp for deg siden jeg nå var i gang: http://www.fjellforum.no/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1 Skulle du fortsatt lure på noe er det sikkert mange her som kan hjelpe deg. Edit: tråden med søkeresultatet viste seg å være unyttig da den bare kommer opp med ei søkeside, hehe. Men jeg forsøkte, det skal jeg ha.1 poeng
-
Jeg planla alltid fjellturer med fattern utfra tregrensen. Mygg er utrolig irriterende (og jeg snakker ikke om stikkene, men summingen rundt meg).1 poeng
-
@Anders_80 Jeg drar nok en gang mellom slutten av juni og slutten av august. Satser på snørapport fra deg jeg da, og kanskje en myggrapport i tillegg1 poeng
-
Hei! Vi er en kompisgjeng på fire som planlegger en ukestur til Børgefjell i slutten av juni (drar 26. juni). Vi tenkte å dra inn til Kjukkelvatna hvis snøforholdene er gode, hvis ikke har vi Beinvatna lengst sør i nasjonalparken som et alternativ. Stekenjokkområdet frister kanskje mest, men det får vi besøke senere siden vi drar såpass tidlig. Håper noen kan rapportere i løpet av neste uke hvordan snø- og isforholdene er både rundt Kjukkelvatna og Beinvatna. Ser i hvertfall lovende ut med temperaturer på rundt 15 grader hele neste uke. Synd vi må dra såpass tidlig, men med årets vinter så kan det jo hende at vi berger for det værste av både snø og insekter. Vil samtidig takke Bjarne for en fantastisk turblogg som er blitt lest x antall ganger i løpet av våren, og som har motivert oss for å besøke flere fine fiskeområder i Norge1 poeng
-
Husk at det generelt ikke anbefales å brenne tom tanken på disse, da veken kan tørke ut og bli brent/forkullet av restvarmen i brenneren. Da sitter du med en dårlig veke som både transporterer drivstoffet dårlig og kan avgi rusk som tetter dysa.1 poeng
-
1 poeng
-
Den kommer verken med stille- eller bråkebrenner. Det er en egen brennertype. Den går på bensin og har ikke pumpe, slik som f.eks 111 har. Den suser vel omtrent som en stillebrenner på en 111. Kanskje litt stillere også.1 poeng
-
1 poeng
-
Sett denne tråden? http://www.fjellforum.no/topic/31225-student-fattig-bergen-p%C3%A5sketur-under-tregrense/ Ellers er det mykje info å hente her: http://www.westcoastpeaks.com/1 poeng
-
1 poeng
-
Jag skulle rekomendera denna sida om man skall köpa Power Lizard: http://www.backpackinglight.co.uk . Denna sida är dokumenterat seriös och jag har själv handlat därifrån. OBS! Priset är inkl 20% brittisk moms. Det dras av vid beställning, och du åker på norsk moms istället. Ttrekinn.com är "si och så". Om allt fungerar som det skall så verkar sidan bra. Får man problem så verkar det mindre bra. Blandade omdömmen på Nätet. En del kunder är nöjda, andra inte.1 poeng
-
Med mindre det hagler talgkniver skal jeg romstere rundt på sølen de første 14 dagene av juni. Om du ikke har lagt av gårde før jeg er tilbake skal du få tilbakemelding på føreforhold1 poeng
-
Swiss: Takk for det men turen er allerede gått . Alle 3 på turen vår nådde Island Peak summit . Skrev den lille oppsummeringen (siste innlegg før ditt) i tilfelle andre senere lurer på det samme med sovepose osv som jeg gjorde før jeg dro. Enig med deg at man fint kan bruke Exped downmat ol, kjøpt i Kathmandu, jeg drasset med meg "Bamse underlag" hjemmefra men brukte det kun de få timene i BC, syntes madrasser på lodgene var ok jeg. Var også madrass i teltet mitt i BC, men kanskje noen telt er uten? Sånn sett hadde jeg fint greid meg uten hverken Bamse eller Exped... En i mitt følge gikk også så godt som hele turen i lave joggesko, selv vil jeg ha ankelstøtte på slikt underlag og brukte lett halvhøy tursko hele runden (untatt på breen/ summit day da). Fin tur1 poeng
-
För er som tröttnat på tunga brännare gjorda av ölburkar så kommer här en Red Bull variant. 7 gram väger denna. Ett första försök. Toppen, som är liksom intryckt i nederdelen, gjorde jag lite för lång, så lufthålen täcks igen lite. Öppningen i mitten är också i lite för liten (ett euro-mynt stort). Men den fungerar. Pumpar en del med utblåsningar åt sidorna. Lite svårstartad, bör förvämras med lite alkohol i toppen. Brinner annars väldigt snålt. Det går att ställa kokärl dirket på, men man kan tvingas tända om vid något av lufthålen. Tanken är att denna skall stå i en "pocket stove" eller liknande. Men den verkar också kunna fungera helt fritt. Jag skall göra en till, mer nogrannt när jag fått tag i 2 nya Red Bull-burkar.1 poeng
-
Anbefaler Fjellreven Keb - siste modell. Tørker fort, lett og behagelig å gå i.1 poeng
-
Mammut Base Jump er en sikker vinner på sommerturer. Utrolig behagelig bukse. Jeg går alltid i tynne softshell bukser på sommeren og har i tillegg en lett paclite bukse i sekken i tilfelle regn.1 poeng
-
En liten oppsummering: Etter mye om og men falt valget på å ta med Monsterposen (Marmot CWM 2,1 kg, -40 grC). Var SÅ fornøgd med det etterhvert som turen skred frem! Romkompisen min frøs om natten allerede i Namche, hu hadde en -20 graders pose (ifølge henne selv), jeg lå godt og varmt, bare å åpne posen på de varmeste stedene men stort sett var den sånn passe lukket ila nettene, og jeg passe varm. Periche må ha vært den kaldeste plassen, uberkald lodge, men i Monsterposen var det varmt . Og i Island Peak BC tror jeg jeg var den eneste som sov godt , litt kald på føttene men ikke sånn at det holdt meg våken. Jeg som var redd Posen var for pes å pakke hver morgen men det ble jo grei rutine på det. Godt hjulpet av Helsport kompresjonstrekk str L, da var det lett å dytte oppi for deretter å komprimere det reimer og snorer holdt. Ble så liten og fin att Reiser jeg i de trakter igjen blir nok størrelse Monsterpose med, digger ikke å fryse ...og summit nådde vi1 poeng
-
Tronn og Martin HJ kniver om vaffeltoppen. De var best på Gaustatoppen så jeg får vel utrope Tronn som vinner !1 poeng
-
Store stasjonsvogner går bra å sove i, jeg har hatt noen overnattinger i Volvo 240 Men det blir en nødløsning for en natt eller to. Lav takhøyde er ille når man for eksempel skal kle av og på seg og det pissregner eller er snøføyke ute. Og siden man ikke kan ha seng med bagasjeplass under, blir det fort rotete og kaotisk der bak. Min erfaring er at dersom man har planer om bruke bilen aktivt som overnattingssted er varebil (eller bobil) førstevalget. Moderne varebiler er så komfortable å kjøre at det gamle kassebilsyndromet ikke er gyldig lenger. Det store vareommet med plass til bord og stol gjør det mer behagelig hvis man venter på f.eks. bedre vær. Dersom man ikke har behov for mer enn 2-3 seter er varebil en rimelig, praktisk og allsidig løsning til det aller meste av transportbehov.1 poeng
-
1 poeng
-
Målet for dette året er uvanlig nok litt færre turdøgn enn i fjor! Da hadde jeg litt over 150 døgn i teltet. Nå vil jeg prøve å få litt mer tid sammen med familie og venner hittil i år har jeg klart å begrense meg til 23 soveposedøgn1 poeng
-
Hadde som mål å få tatt noen overnattingsturer vinterstid. Det har jeg fått gjennomført med noen flotte turer. Sommeren har jeg ingen mål som krever noe for å oppnå (bortsett fra noen liter svette). Har tatt fri hele juli og bestilt billett til Alta 28 juni og returbillett fra Tromsø 27 juli, så blir 4 uker med fluestang, packraft og telting i nordnorge. Først to uker alene i Finnmark og så to uker sammen med gode kamerater i Troms. Så målet for sommeren er kun å kose seg på tur.1 poeng
-
1 poeng
-
Målene vi ble enige om på nyttårsaften var: 20 utenetter Overnatting i snøhule Mesteparten av feriedagene til tur Vi har allerede passert 15 utenetter og sommerferien blir svært turpreget. Mulig vi trenger noen nye mål...1 poeng
-
Heisan Da har jeg brukt mine timer på fornuftens resonnementer; pris, kvalitet, bruksområder, service, ++ Dere finner en amerikansk side hvor de diskuterer samme utfordringer - link -- Alle som har litt erfaring sier det samme: har du pengene - gå for en Alpacka raft. Det er den eneste som tåler seriøs elvepadling, veier lite og er lett å pakke. Annenhåndsverdien er også meget bra. Amerikanerne synes prisene er stive. Et lite regneeksempel - Denali Llama 895, spruttrekk 250, totalt $1145 - noe som i dagens kurs er ca. 6840. Legger man til 25% moms er man over listepris hos norske forhandleren. -- Jeg har vært i dialog med http://www.packrafting.com/ om vi kan få noen rabatterte priser. Det vil vi få, om enn ikke så mye som ønsket. Kommer mer om det når alt er klart. Hold ut...1 poeng
-
Få slår Shimano på sneller (i hvert fall i forhold til pris). Men det er forskjell på Shimanosneller også. Jeg har tre stykker, hvorav den dyreste er en TwinPower. Forskjellen til de to billigere er betydelig - den har merkbart mykere gange og mer følsom brems, og virker i det hele tatt som en mer velbygd snelle med større presisjon i konstruksjonen. Jeg er også glad i den lille ABU Sorön jeg har, kanskje den beste snella fra ABU jeg har prøvd.1 poeng
-
Lundadalen rundt, 78 km og 13 2K topper: Etter mang en miljødebatt på fjellforum, bestemte jeg meg for å sette bilen igjen i Trondheim. Istedenfor tok jeg signaturtoget til Otta hvor jeg møtte Gråbein for første gang. Trivelig som fjellfolk flest var han, og snart var vi på veg til Lom for å innta et førsteklasses hamburgermåltid sammen med Håvard. Hilste kort på Atomsilda med turfølge før vi kjørte til Bismo og Flatmoen som ligger 5 nordøst for Heimste Lundadalssætre. Vegen var ikke farbar for vanlige biler, så det betydde noen ekstra kilometers gange dagen som fulgte. Lørdag 19.04.2008: Etter en natt med relativt dårlig søvn i en Volvo stasjonsvogn, var det en lettelse å få starte på en tur som får Vasaloppet til å føles som en kort skitur. Startet dagen med å drikke en liter vann, og hive innpå mat tilsvarende to middager. (En pakke med SF-9 tilsvarer 1020 KCAL). Etter 18 km og 1400 høydemeter stod vi på toppen av Hestedalshøgde og kunne prise oss med den mest fantastiske utsikten vi hadde sett på lenge. Med unntak av Gråhøe i Reinheimen skal man lete lenge etter en drøyere tur. Neste topp var jo bare en liten mil unna, og det skulle gå fort og gale trodde vi. Toppen var jo nesten til å ta og føle på, men det var helt til vi kom til brekanten til Holåbreen. En lang og velfortjent pause tok vi ved en vindgryte, og varmen begynte å tære på kroppen, ”hva hadde vi vell ikke kunne gitt for litt vind”? Fellene hadde begynt å klabbe, og jeg skulle nå etter hvert få en riktig rar opplevelse. Jeg har tidligere opplevd at det har klabbet på skiene grunnet feil smørning, men da vi krysset breen, med verken feller eller smørning, så klabbet skiene. Jeg har aldri smurt de noen gang, aldri glidet de, og bare brukt feller. Å krysse neste fem kilometer bre til Austre Holåtind med helklabb skapte både frustrasjon, svette og irritasjon. Noen større lettelse enn det å få kaste av seg skiene ved bandet mellom Midtre og Austre Holåtind skal man lete lenge etter. Det var først da jeg stod på toppen av Austre at jeg forstod dimensjonene på avstanden mellom Hestedalshøgde og denne toppen. Det var langt, hvitt og lengre enn langt. De to neste toppene gikk kjapt unna, og det var utrolig befriende å få luft i håret da vi rant nedover Holåbreen fra bandet mellom Midtre og Vestre Holåtinden. Å komme til ei ferdig oppvarma hytte med ferdigsmelta snø var kanskje en av de få tingene jeg ikke trodde var mulig. Men det var helt til Gråbein spotter en snøscooter fra Lundadalsbandet og mot Trulsbu. Når vi nærmer oss hytta ser vi det tydelig, ja, det står en snøscooter der. Lundamo kommer og håndhilser på oss i det vi kommer til hytta, og jammen, hytta er jo ferdig oppvarmet, og det står minst 20 liter med vann på kjøkkenet. Vi hiver inn på et par bokser med lys lapskaus, og sjelden smaker det bedre enn etter slike lange dagsturer. Dagens etappe hadde tatt oss 13 timer, og det er ikke noen problemer å få sovne denne kvelden. Søndag 20.04.2008 Klokken ringer så altfor tidlig denne dagen. 06.15 er vi på veg igjen etter en kjapp frokost og et par liter vann. Vi ble anbefalt pga rasfaren å gå via Lundadalsbandet til Vestraste Hestbreapiggen. Turen ble 4 km lengre enn planlagt, men hva gjør nå det når utsikten er så fin? Ryggen opp til Vestraste Hestbreapiggen var ganske hard og isete, så jeg misunte Gråbeins Stegjern til tider. Rusler bortover til Vestre Hestbreapiggen, der Gråbein går til Låven, mens jeg går direkte til Midtre Hestbreapiggen. Dette betyr at jeg ligger ca 40 minutter foran Gråbein, og jeg tar meg bedre tid enn hva jeg ellers ville gjort. Går delvis på eggen, og noe på breen utover til Nord for Midtre Hestbreapiggen N1. Går deretter lett ut til Store Hestbreapiggen. På veg tilbake til Midtre Hestbreapiggen møter jeg Gråbein som følger i mine spor på veg ut til Store Hestbreapiggen. Etter en liten pause går vi lett til Austre Hestbreapiggen og Heksete. Fra Heksete og til bilen er det halvannen mil med morsom nedkjøring. En lettere og raskere retur skal man lete lenge etter. Avslutter turen med en stor og saftig Lom burger, med allerede nye planer om neste tur i hodet. Tekniske detaljer om turen: - Tilbakelagt cirka 78 kilometer - 13 topper over 2000 meter - Total gangtid 23 timer Takk for trivelig turfølge askogvoll1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00