Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 13. des. 2013 i alle områder

  1. Skjerf til 1300, barnejakker til 8000... Dette handler ikke om kvalitet i det hele tatt, det handler om merke og status. "Joa, vi må ha den Canada Goose-jakka for den er så varm og god..." Man får minst like solide, varme og komfortable jakker til halve prisen og mindre. Å prøve seg på argumenter rundt kvalitet i denne debatten faller steinhardt på sin egen urimelighet.
    9 poeng
  2. Det å finne avfall fra andre ødelegger i stor grad min villmarksfølelse når jeg er på fjellet. Mens en enkel, gammel bålplass ikke gir samme resultat. En samling av 5 blplasser 2 meter fra hverandre derimot ødelegger igjen. Vi har en hytte i Tufsingdal. Fjellene rundt der, sammen med Grådalen, gir meg til en viss grad villmarksfølelse. Det er fordi du møter generelt få mennesker og lite eller ingen avfall. Det er et par rødmerkede stier med lite folk, men også mange umerkede eller manglende stier. Der pleier det å være veldig rolig. Det gir meg en god følelse å være helt alene på et fjell. Jeg tåler til og med at jeg har sett et annet telt på vei opp, så lenge vi står et langt stykke unnå og jeg ikke ser noe til det teltet eller menneskene fra mitt telt. Ellers har vi også gått tur i Stabbursdalen noen ganger. Det hender at du ikke treffer på folk en hel dag, men du ser mange spor etter mennesker, spesielt 4-hjulingspor. Det gir ikke helt villmarkspreg. Du kan også plutselig møte en bil av noen som har hytte midt i tjukkeste nasjonalparken og gir bilskyss til andre teltere med tungt utstyr. Ikke noe hyggelig det, synes jeg. Vi har også ved noen anledninger vært ganske så alene i Saltfjellet, selv om vi i stor grad følgte rødmerkede stier, men noen umerkede krysninger underveis. Det var artig. Ja, villmarksfølelse har mye å gjøre med å være alene, utenfor motorstøy, å ha mye natur rundt deg uten synlige inngrep fra mennesker.
    4 poeng
  3. Budsjettønske: Stille og rolig vær = flatt hav Euforisk ønske: At jeg fikk være hjemme med familien i julen.....
    4 poeng
  4. En masse kalendere kommet i hus blir å gjøre klar for sending videre i helga
    3 poeng
  5. Finnes det i det heile noko argument for at kommmunane fritt skal kunne etablera så mange scooterløyper som dei vil overalt, utanom verneområder (som jo er ein liten del av norsk utmark)? Det einaste argumentet som eg ser ligg føre er at dei som eig scooter skal ha ein mulighet til å køyre ein stad, noko eg kan forstå ut frå ein scootereigar sitt synspunkt. Imidlertid verkar det som at dette noko kortsiktige argumentet manglar ei vurdering som strekk seg lenger enn neste sundagsturen. I dag er dei fleste scooterar eigd av fastbuande i distrikta og det er få hyttefolk som investerar i scooter fordi det er små mulighetar for bruke den og det manglar tilrettelegging (iallefall i område sør for Trondheim). Ein auka grad av mulighetar for å bruke scooter og ein auka grad av tilrettelegging vil føre til at fleire vil nytte seg av tilbodet som dette gjer. I Oppland fylke er det i dag 48 000 fritidsbustadar. Med ein auka grad av tilrettelegging er det svært sannsynleg at dei som i dag ikkje har sett behovet eller ikkje har hatt mulighet til å køyre scooter vil gå til anskaffelse av scooter. Eg meiner det difor er svært sannsynleg at ein utstrakt mulighet for kommunane til å etablera scooterløyper vil føre til ein svært stor auke i talet på scooterar. Allereie i dag ser ein i Voss kommune at det er ein auke i tal på hytteeiegarar som eig scooter og at det dei siste vintrane har vore ein sterk auke i talet på saker som omhandlar uloveg køyring (vel og merke grunna både fastbuande og tilreisande). At ein kommune vil sei nei til scooterløyper som kan føre til at det vert meir turisme i området og med auka inntekter til kommunen fell på sin eigen urimelegheit. Mindre ressursar til tilsyn både til SNO og redusksjon av handlingsrommet til fylkesmannen i tilsynssaker gjer at ein i tillegg til auka tilgong til løyper kan forventa auke i ulovleg køyring. Det er nemleg ein tett samanheng mellom oppfølging og handheving av regelverk, og graden av ulovlighet. At ein kan forventa ein radikal auke i talet på scooterar med ein auka grad av tilrettelegging er noko som i liten grad er trekt inn i diskusjonen, der ein har nytta tillit-til-lokaldemokratiet argumentet til å slå i hjel dei viktige samfunnsspørsmåla som ligg i tilknyting til problemstillinga.
    3 poeng
  6. Budsjettønske: Tid, ... mer fritid. Euforisk ønske: En ny firbeint turvenn står veldig, veldig høyt på ønskelista, men som all fornuft sier at bør vente på grunn av nåværende bosted, jobb, håpløs bolig og lite hundevennlig livssituasjon ....
    3 poeng
  7. Budsjettønske: Garmin Etrex 30. Euforisk ønske: Alpackas Denali Llama. En til meg og en til dama. Hun ønsker det også, hun bare vet det ikke enda.
    3 poeng
  8. Vellykket kneoperasjon i Januar og en uke i Einunnadalen til sommeren:)
    3 poeng
  9. En gang for lene lenge siden, sånn ca i steinalderen i forige årtusen, jobbet undertegnede i en fritidsklubb med ansvar for den såkalte "Villmarksgruppa" dvs ungene styrte selv gruppa, jeg var bare med for å passe på at de ikke frøs i hjel, datt utafor et stup eller ble tatt av ras...ja også lære dem et triks eller to om det å være ute. I alle fall, hadde samme opplevelse som deg. (ørten par jeans, ikke noe ull og 20 liter cola i sekken... I alle fall....etter den første turen med det der holdt vi "pakke sekken kurs....for foreldrene. Samt et påkledningskurs fra topp til bunn hvor undertegnede stilte i full mundur og strippet for de håpefulles foreldre...noe som gjord såpass inntrykk at det avstedkom store forandringer i både påkledsel og utstyr. Og noe kunne lånes av oss. Alle skulle med, nemlig.
    2 poeng
  10. Jeg ønsker meg skiføre og fint vær på Hallingnatten på julaften. Så ønsker jeg meg time til operasjon fort som f... Det jeg ikke har allerede av friluftsting vet jeg ikke enda at jeg trenger eller ønsker meg
    2 poeng
  11. Største ønske er et himla dårlig vær langs kysten i romjula slik at riggen bruker lang tid nordover til Barentshavet og at jeg slipper å reise ut 3. juledag. Samtidig er det et flott høytrykk i sørøst. Men det er kanskje for godt til å være sant
    2 poeng
  12. Jeg la merke til det Blogger - oppslaget. Hun burde hatt bloggen sin hos oss - kunne sikkert skaffet mye trafikk hit! Stor forskjell på kvaliteten på barnetøy - spesielt uteklær. Vi har prøvd det meste til våre og det er ikke noe fasitsvar på hva som er bra eller hva som er dårlig. Prisene trenger ikke alltid vise hva som er kvalitet. Vi bestilte akkurat noe varer fra XXL - og der betalte vi 349,- for et par votter Noe dyrt . Men vi har erfart at Hestra er kvalitet - f.eks. Vi bestilte også et par ski/skisko og bindinger på samme stedet til omtrent samme prisen.. Det er jo utrolig rart at man bare får et par votter for det som en skipakke koster - men sånn er det med alt. Generellt for oss - så prøver vi å gi ungene godt turtøy som fungerer i all slags vær. Det er like viktig for de som for oss, men å betale 1300,- for et skjerf er jo helt bak mål - syns jeg.
    2 poeng
  13. Treningstur Denne helga så det lenge ut som om det skulle bli mulig med en tur til Bynuten. Det var bra værmelding og på lørdagsmorgenen var det nesten sol. Det som ikke stemte var temperaturen – ned mot null. Jeg pakket sekken og tok ut på ”normal”tid. På vei innover mot Sandnes var det snerk på pyttene, og temperaturen datt til ned mot null. Å gå alene oppover fra omtrent 300 moh til nesten 700 moh med frost, er ikke noe jeg setter pris på. Jeg ser at andre gjør slike ”stunt”, men har selv hatt for mange spektakulære fall og nestenulykker til å synes at det blir særlig morsomt. Det ble en tur rundt Lifjell. Her nede ved sjøen og inne i skogen var det ikke frost. Det var heller ikke frost på toppen. Helt øverst var det nok ikke langt fra null, og det virket som om temperaturen var på nedadgående. Det var selvsagt ikke andre ute og gikk. Det var noen biler ved Dale, men ikke spor utover. Det ble etter hvert sol og gode forhold. Turen gikk i sin helhet i skjortearmene, og det er egentlig bra i slutten av november. Men nede ved sjøen er svabergene svinglatte. Jeg vet ikke hva det kommer av, men på vinteren er svabergene mer glatte enn om sommeren. Er det tørt, henger alt, men på de glatte flatene utover, er det omtrent skøyteis, og spinnglatt. For ikke å snakke om plankene som er lagt ut i myra enkelte plasser. Turen rundt Lifjell alene blir en ”treningstur” . Utover langs sjøen er det småbakket, naturlig kortintervall. Det hender jeg gir på litt for mye her og det straffer seg som regel i den lange bakken opp mot toppen. Det å starte med syre i beina er en utfordring av og til. Denne gangen holdt jeg igjen, men tok til gjengjeld litt mer i, oppover den lange bakken. Det er enkelte lette partier i bakken, men det går stort sett jamnt oppover. Likevel blir det litt langintervall. Et par plasser er det mer klyving enn gåing, og der kommer nok pulsen helt opp i topp. Nå ja, trening må til. På toppen var det ikke et menneske. Jeg traff heller ingen på veien nedover bakkene mot Dale. En ensom, men fin tur. Søndagstur Det var ikke mulig å ta en langtur på søndagen. Gamle mødre må feires, og vi ventet opp mot 30 gjester. Bestyrerinnen hadde en dyp rynke i pannen, og syntes ikke det var stas at vi skulle bruke hele formiddagen på tur- det kom tross alt en del folk…. Men som tidligere nevnt, sosiale forpliktelse kan da umulig ha høyere prioritet enn søndagsturen. Broderen tok kontakt og vi ble enige om en tur rundt Lifjell ville være mulig. (Han med familie skulle være gjester…) Vi startet litt tidligere enn normalt, og kom til Dale samtidig. Det var bare et par biler på parkeringsplassen. Det var spor utover, men ikke etter stidelet mot Øksendal/Revesdal. Ute i henget langs sjøen ble vi forbisprunget av en kar. Skulle ønske vi kunne holde et slik tempo, men vi var også enige om at det lett kan gå galt i en slik fart. Nå kom karen i mot etter en stund, uten å ha vært nedpå. Det går helst godt. Det gikk i jevnt tempo utover og opp de første kneikene i den lange bakken. Ett stykke oppe i baken gikk vi på ansatt i STF, og fikk en god drøs om hytter, turer og hei. I tillegg fikk vi en liten runde på hvordan STF ser på Lyses planer om kraftgate tvers gjennom det terrenget vi sto i. Her er STF tross alt eiere, og det virker for meg helt utrolig at Lyse skal få anledning til å ødelegge et turterreng i midten av Sandnes, og ikke minst noe av det nærmeste turterreng for folk fra Stavanger. Det ville ikke være mulig å få en slik rasering av turterreng godkjent særlig mange andre plasser. Her må noe gjøres. Det ble som vanlig en kjapp stopp på toppen for litt drikke og en rask titt på utsikten. Det var meldt om sterk vind, men denne dagen var det ikke mye bevegelse i lufta, selv øverst. Liten bris vil jeg bedømme det til. Nedover bakken mot Dale møtte vi en del folk som var på vei opp mot toppen. I det fine været var det ikke underlig. En fin søndagstur, og når turen også går i et radig tempo, på tross av at vi hadde fått tid til en del runder om forskjellige emner, må vi være godt fornøyd. Vis hele artikkelen slik den er på hjemmesiden
    1 poeng
  14. -En alaska husky (AH) er alltid glad for å se deg om morgenen. -En AH kan brukes til å varme beina på i teltet. -En AH starter nesten uansett hvor kaldt det er. -En AH går aldri tom for bensin. -En AH har ikke variatorreim som kan ryke. -En AH slipper ikke ut eksos. -Du trenger ikke skifte olje på en AH. -Hvis en AH går seg fast, er det bare å løfte den inn på fast grunn. -Du kan skaffe "drivstoff" til en AH underveis på turen.(Kjøtt og fisk) -Når en AH blir for gammel til å trekke og bære, kan den likevel være med på tur i flere år.
    1 poeng
  15. Er det noen som har vært i denne parken og som har noen bra fiskeområder de vil anbefale.Planlegger en tur inn hit til sommeren....
    1 poeng
  16. Vi har tatt med en hel skoleklasse til DNT hytter i nærområdet noen ganger. I klassen går barn til både ensamme mammaen og til noen som tjener så mye at de skulle kunne sponsre hele klassen med dyreste utstyret om du ville. Vår erfaringe er at foreldrenes kunnskap betyr mye, mye mer enn pengene, for barnens opplevelse. De barn som har foreldrer med mer friluftserfaring sender med - uansett økonomiske evner: Varmt nokk, spes ull under, varm nokk lue. Gode nokk votter, som ikke blir gjennombløte raskt. Bra nokk skotøy. Forskellen går mellom de som har en eller annen støvvel, og de som går i gymsko. Ofte en bedre (varmere) sovepose, og ett tykkere liggunderlag 'Moro' ting vi har vart med om fra de uten erfaring er: Seks par jeans for en natt ute, men ingen ull under. Vanvittig tungt lastet ryggsekk. Unger som ikke vart med å pakket, og dermed ikke vet hva de har i sekken sin. Bare brus, men inget vann. Dette har vart større utfordringer enn dyre vs ikke dyre merker.
    1 poeng
  17. Det er lov med trekkhund om vinteren. Fiskekort. http://www.padjelanta.se/ God tur!
    1 poeng
  18. God helg til deg også. Vis jeg ikke finner hel god løsning har jeg en ide i tankene
    1 poeng
  19. Da har du hatt flaks. Man må ha helseattest for å fornye førerkort for de tunge klassene, dvs. C1 og tyngre. Snøscooter har imidlertid ikke noe med C1 eller de tunge klassene å gjøre.
    1 poeng
  20. Det jeg mener med at havde stegjern på hele tiden er at jeg har oplevet at barn på den tur jeg førte på i sommer nogen gange ikke gider mere efter en halv time eller så Og det er med barn som er lite eldre end dine er så vidt jeg kan se utifra din blogg. En fordel blir jo at dine barn er vant med at være ute. Crab 6 har jeg set flere voksne bruke, har dog aldrig selv prøvet dem, og havde kanske været en mulighet. Dog har jeg aldrig set folk bruge dem på bre, men på snø. Om jeg skal havde barn med på bre forudsætter jeg at der er minimum 4 voksne i taulaget, da dette er det man ser som et "sikkert" taulag da det har vægt nok til at holde et fald. Og man kan ikke regne med at barn kan holde fall samtidigt som om der sker noget med et barn få man fort en voksen optaget med at hjelpe. Husk også at barn må havde helkropssele da de ellers ofte ende opned om de kommer til at henge i tauet. Som udgangspunkt vil jeg ikke tag små barn med på snødekt bre da risikoen for at noget uforudset sker er meget større. Og jeg kan slet ikke forstille mig at skulle fortage en redning med små barn rundt mig og endnu værre skulle redde et barn op af en sprække. Når det er sagt er der snødekte bre fronter jeg ville gå på med barn om det skal være, men da er det steder med lille kompleksitet og som jeg kender på forhånd. Ellers er en fladt bre front uden snø på et perfekt alternativ, da det er langt mere oversigtligt og man kan undersøge fare på en enklere og sikre måde. Hvis dere er nogen stykker som kan ta hånd om barna og har styr på stegjern, isøkse og så videre selv mener jeg det kan være en fantastisk oplevelse for barn at havde nogen timer på bre. Det er en fantastisk naturtype som jeg synes så mange som mulig skal havde mulighet til at se. Jeg tenker det kan være en god ide at komme ud på stegjern/brodder når snøen er hård derhjemme og se hvordan det er. Og så prøve sig nogen steder hvor der is som og gerne lidt ujevn. De stegjern jeg kender som er lettest at få på små sko er Grivel G10, men det er en udfordring at få dem på noget som er mindre end størrelse 32 og skal tilpasses løbene. Jeg kender ikke så meget til brodder men noget der ligner på Showline Chainsen Pro tro jeg kanske er den beste løsning om du kan finde dem i små nok størrelser. God helg
    1 poeng
  21. Er du sikker på det, borgern? At man mistet C1-retten dersom man ikke fornyet innen en viss tid hadde vel sammenheng med at man da samtidig måtte levere legeattest for såpass tung bil. Tilsvarende regel har så vidt jeg vet aldri vært for S og T. I følge linken fra Vandrefalk skal vel alle som hadde kl B før juli 2006 også ha rett til å kjøre snøscooter. At denne retten som man da vitterlig hadde nå skal ha blitt borte høres litt rart ut.
    1 poeng
  22. Jeg oppfordrer Brage til å skrive et debattinnlegg og sende til Aftenposten. Det vil være en såpass stor imøtegåelse av Astrup at det nok kommer også i nettutgaven, og Astrup vil måtte svare. Nå er det selvsagt nettopp det svaret jeg er mest interessert i
    1 poeng
  23. Har du haft barna dine med på bre før? Når de breførerlag som har barn med på 6 år er det på ruter hvor der hugget dype og store trin og kun på is ikke på snødekket bre, Jeg har selv flere gange haft barn med på 8 til 10 år og det er en udfordring med at få selv de miste stegjern til at sitte på deres sko, og de kommet ikke til at sitte godt nok til at gå langt. Og at holde deres fokus, man må nu altså gå med stegjern hele tiden når man er på isen. Hvordan er dine egne erfaringer med bre? Og hvor mange regner du med at dere blir i taulaget? Og hvor overvejer du at drag? Breer er veldig forskellige som du nok ved.
    1 poeng
  24. Jeg kjøpte nylig en MSR XGK EX som ble produsert til USAs styrker i midtøsten, den ble levert med to dyser, en XJ dyse for JP-8/F-34 og en XD dyse for diesel. Jeg var litt nysgjerrig på om jeg kunne brenne parafin på XJ dysa, så jeg sendte en mail til MSR og spurte - jeg fikk svar fra MSR med en gang og fikk en oversikt over dyser og drivstoff som jeg poster her da det kan være nyttig for andre. Vil også skryte av kundebehandlingen til MSR. Jeg har en Dragonfly der jeg ødela en dyse og sendte de en mail da også, fikk svar med en gang og etter få dager kom det en ny dyse gratis i posten!
    1 poeng
  25. NINAs rapporter 90 og 99 (Kan lett kjøpes på NINAs nettside) Jeg har lest begge rapportene fra perm til perm. Jeg vet hva som står der og må si meg enig med forfatteren Margrete Skår som bl.a. sier: "Å fremstille forsøksprosjektet som en suksesshistorie er et syn jeg ikke deler" Å omtale rapporten som "en suksesshistorie" som flere høyrerepresentanter har gjort i et "Dokument 8 " forslag er derfor ikke mindre enn et MISSBRUK av rapporten. Hvis rapporten hadde vært "en suksess" hvorfor i alle dage skulle da de rødgrønne komme til at det var nødvendig med et nytt forsøk ?? Nicolai Astrup, Høyres miljøpolitiske talsmanns uttalelse til Aftenposten henger ikke på greip.Han bør lese rapporten en gang til !! Brage
    1 poeng
  26. Det er jo intet i det innlegget som er spesielt seriøst. At det jobbes med et forarbeide til en lov kan jo likegjerne være for å ha en effektiv saksgang den gang det eventuelt vil være behov, den nye regjeringa viser seg jo litt mer effektive til å gjennomføre noe enn den forrige... Ingen uærlighet uansett, det skjer jo ikke i det skjulte. Men man får balansere litt på hva man tar det til inntekt for. Og at en post er tatt vekk ett sted i et ganske stort budsjett... Ikke ta det som en seier heller før man med god sammvittighet kan si at man har lest statsbusjettet og ikke finner dette igjen et annet sted
    1 poeng
  27. "Den bergansbuksa så egentlig aktuell ut. Hvorfor valgte dere akkurat den? :P" Har kjøpt hele dressen. Er lei av å bade i min egen svette vinterstid, og vil prøve klær uten membran for første gang siden -96.
    1 poeng
  28. 913 gram mener Jakt & Friluft i str 48 http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=27111&prodid=25317 Fikk litt lyst på den også
    1 poeng
  29. § 6. Førerett for beltemotorsykkel Innehaver av førerkort i klassene A, A (begrenset til å gjelde beltemotorsykkel), A1, B eller T utstedt før 1. juli 2006 har førerett i Norge for beltemotorsykkel, uavhengig av effektforhold. Ved utskifting av førerkort i klassene A1, S eller T, utstedt i perioden 1. juli 2004 til 30. juni 2006, videreføres denne retten ved klasse S med kode 150. Ved utskifting av førerkort i klasse A1, S eller T utstedt før 1. juli 2004, og øvrige klasser nevnt i første punktum videreføres denne retten ved påføring av klasse S. Bestemmelsene i denne paragrafen om førerett gjelder også for innehaver av førerkort i klassene A, A1 og B som er utstedt i annen EØS-stat før 1. juli 2006. Ved innbytte videreføres retten på tilsvarende måte som nevnt i første ledd. 0 Endret ved forskrifter 5 nov 2004 nr. 1448 (i kraft 1 jan 2005), 31 mars 2006 nr. 395 (i kraft 1 juli 2006).
    1 poeng
  30. Jeg er rimelig sikker på at en AH slipper ut eksos, på lik linje med eiern Edit: Og det uten katalysator! Fysj og fy!
    1 poeng
  31. Skeptikere er sikkert også velkomne om de ikke syter og klager mens de er der Vel....da har du fått et feil inntrykk Jeg er ikke imot at andre kjører scooter selvom jeg ikke har noen interresse av å gjøre det selv. Jeg er heller ikke imot å se løsninger som kan fungere for alle, jeg er ikke imot at man prøver ut noe for å se om det vil fungere. Det jeg er imot er å ikke gi folk en sjanse. Og jeg merker at med så mye negative utspill som kommer her blir jeg litt ekstra positiv til prøveordningen Dette er jo bare en fordel for motstanderene. Om det ikke finnes ressurser til å følge opp, vil det hele kanskje gå på hue og ræva og det blir slutt på scooterkjøring. Som nevnt grusomt mange ganger nå, om lovbruddene blir dokumentert og fremstilt på en fornuftig måte må de ta det til etterretning. Det er mye lettere å dokumentere negative hendelser enn positive. Det er ingenting som sier at kommunene må tillate scooterkjøring, har de ikke råd til å følge det opp så får de bare droppe hele prosjektet. Og hva regnes som bilvei? Det er bilvei der på sommeren, den blir bare ikke brøyta. Leiekjøring er upraktisk fordi det gjerne krever litt planlegging. 6-8 turer til hytta er ikke særlig mye, på en god vinter betyr det maks en tur i mnd. Det er ikke noe problem for meg ettersom det ikke er min hytte, men hadde det vært min hadde ikke 6-8 turer vært tilstrekkelig. Syns ikke forskjellen på å kjøre scooter på en snødekt vei og bil på sommerføre er åpenbar. Men hvorfor ikke sammenligne med motorsykkel, ingen regler mot å kjøre den til hytta. De bråker vel så mye som en scooter. Er pokker ikke sikker på om bilen min bråker så mye mindre heller. At du må kjøre den i sirkel rundt hytta flere ganger daglig anar jeg var en dårlig spøk fra din side ellerså har du noen merkelige vrangforestillinger oppi hodet ditt. Det er ikke vanskeligere å styre en scooter enn en bil, det er en grunn til at så mange biler hilser på grøfta i løpet av en vinter, det havner ikke mange snøscootere i grøfta.
    1 poeng
  32. "Jeg har tilgang til en hytte på en seter. På sommeren går det vei helt inn. På vinteren står hytta tom fordi veien ikke brøytes. Hva er forskjellen på om jeg kjører bilen min (den bråker) eller en scooter på veien for å også kunne bruke hytta på vinterstid?" Så lenge hytta di ikke ligger i et verneområde, ligger mer enn 4 km. unna bilvei, og leiekjøring ikke er tilgjengelig, vil du jo etter dagens regelverk få kjøre 6-8 turer til denne hytta. Dette varierer litt fra kommune til kommune, min kommune har i alle år brutt dagens regelverk, og gitt disp. til alle som har søkt, uavhengig av leiekjøring. Dette gjelder kun varetransport/tilsyn av hytte, og ikke persontransport. Dette siste gir så og si alle blaffen i, og enkelte skutere går i skytteltrafikk med folk mellom parkpl. og hytteområdene. Den store forskjellen på denne kjøringen, kontra bil på veien under snøen, er jo åpenbar: -Bortsett fra nyere 4-taktere, bråker snøskutere noe inn i hampen mer enn en bil. -En snøskuter er mye mer krevende å ha parkert på hytta, den krever bl.a oppstart flere ganger pr. dag med påfølgende kjøring i sirkler rundt hytta. -En snøskuter er veldig mye vanskeligere å styre enn en bil, ser stadig vekk tilsynelatende ukontrollert kjøring fra hyttene og opp på nærmeste topp. Vanlige biler klarer folk flest å holde på veien...
    1 poeng
  33. Budsjett: Fiskars X7 Euforisk: Ett års betalt ferie av sjefen
    1 poeng
  34. Så bra!!!!! Siden du har lagt ut åpen invitasjon til scooterbruk i bakhagen der du bor, har du bare glemt det viktigste, og det er hvor du bor. Scootereierne på Østlandet setter sikkert stor pris på invitasjonen og ønsker å vite hvor de kan kjøre med hengerne sine med scooteren bakpå i helgene. Jeg setter i alle fall stor pris på å kunne tipse råtassene i bygda mi
    1 poeng
  35. Hva? Og Hva en gang til?? Hva leser jeg?? At forummoderator går ut og sier til brukerne at de skal være glad at fjellsport ikke krever varene igjen? Trekker inn vurderinger fra forbrukerkjøpsloven utifra en rabattkode som forumdriver har gått ut med. Der et kjøp er inngått utifra hva forumdriver selv har promotert ovenfor brukerne? Skal brukerne her måtta ta med i regnestykket at hva som blir offentliggjort her ikke er kvalitetssjekket? Og så skrives det også: "Forumet og driften av forumet har ingen ekstra fordel av at de respektive butikkene har gitt rabatt til medlemmene. Premiene gjennom konkurransene er gitt av aktørene og videre til medlemmene. Ikke til fjellforum!" Har noen virkelig hevdet at forumet har beriket seg på premiene? Nå ble jeg veldig skeptisk. Jaja, min mening står fortsatt. Skal næringsdrivende bli synliggjort her så må de enten komme med et bedre tilbud til forumbrukerne enn til andre kunder, eller betale for reklameplass. For slik forumet drives nå så er det en gruppe som blir kalt sponsorer, som har vært med på å betale for driften av forumet, bla for å unngå reklame.
    1 poeng
  36. Budsjettønske: Truger Euforisk ønske: form til å bruke dem
    1 poeng
  37. Hmmm..... Så var det den villmarksfølelsen da. Intr. lesning her. Mange meninger og synspunkter på hva villmarksfølelsen innebærer. For min del er det helt klart ALDRI om å komme lengst mulig vekk, men å finn de stedene der en slipper unna bilstøy og bylarmen. Ja, vinden spiller inn her men finner da stort sett alltid et "høl" som lyden ikke når. Her i Vestfold er det enormt mye skog men og enormt mye skogsveier som da igjen betyr hytter og trafikk. Tipset fra meg til dere som bor her er å dra innover mot Andbu, Skrim områdene, Kvelde osv. Utall av muligheter. Er dette villmarsfølelse: Akkurat dratt opp en 700gr ørret i et skogsvann med flue, tyribålet knattrer i bakrunn og en elg drikker av vannet på andre siden. For meg er dette helt klart den følelsen. Stillheten, fiskeopplevelsen i et øde skogsvann, se skogens dyr og villt bevege seg uten å ense min tilstedeværelse. Det er villmarksfølelse for meg.
    1 poeng
  38. Med et speilkompass er det aldri noen tvil om hvem som har gått seg bort
    1 poeng
  39. Litt nerding.. Går inndelingen til 400 i stedet for 360, så heter det gon og ikke grader.. Støtter ellers anbefalingen av de enkle Silvakompassene. Til vanlig turbruk er det ikke nødvendig å ta en så nøyaktig kurs at man har utbytte av speilkompasset. (Hvis ikke man kan få annen bruk for speilet da.. )
    1 poeng
  40. Synes det er helt grei forklaring så skjønner ikke helt all surmulingen. Drytech har et prinnsipp at det skal være 500 g ferdig mat når den er tilsatt riktig mengde vann. Så har de som alltid drevet å justert innholdet for å tilby best mulig produkt. For de aller fleste kunder er konsistens og smak det viktigste kriteriet. Og endrer man sammensetning av råvarene endres jo både tørrvekt og kalorinnhold hvis de skal være tro mot 500 g ferdig mat. Vil man ha mye kalorier er det jo mulig å velge en annen rett. Dette trur jeg de nok ikke gjør for å spare penger. De har vel hele tiden vært opptatt å selge innbydende mat som folk synes smaker godt og har en bra konsistens. Har hvertfall flere ganger vært borti kundeundersøkelser fra de om hva jeg som kunde synes om maten. Personlig så bruker jeg bare Real for det meste til varmlunsj på tur, bruker som regel å unne meg den luskusen at man lager ordentlig middag på tur. Så er det kalorier du er ute etter velger du de rettene som har mye. De har middagsretter i spennet mellom 520 kcal til 670 kcal, er du opptatt av smak velger du den du liker.
    1 poeng
  41. Da er dette testet uten suksess, fiska i Bituåi 1 ørret på ca 150g, Bitdalsvannet, Totak og Tansåi, men en fin tur hadde jeg, og så stor fisk som rulla seg i totak
    1 poeng
  42. Hihi, jeg er ny på dette forumet, men kjenner igjen flere her fra andre forum Jeg har en dobermann hanne født i april 2012, som er med meg i tykt og tynt. Trener konkurranselydighet, spor og redning med ham, i tillegg til å la ham løpe i stram line på joggeturer og på skiturer. Han har såvidt begynt på kløvkarrieren og skal få bære egen mat og eget utstyr på sommerens turer. Femunden erobres til uka!
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.