+Memento mori Skrevet 18. mars 2019 Skrevet 18. mars 2019 (endret) Da ble det en Outdoor Research M's Helium II Jacket Aloe/Charcoal (Størrelse: XL) på tilbud til 1169kr på meg. Vil prøve å få ned totalvekta på sekken og for min del er det mye å spare i gram på bytte av regntøy, da jakka spesielt. Volumet er også betydelig mindre, skal prøve meg på en 38 L lett sekk. Sparer 610 gram bare på jakka. Lurte på å kjøpt en mere hightech jakke, men syns de er dyreste laget, og er litt skeptisk også🤣. @Thomas E, @vassfis har denne, og den er mye brukt i USA. Endret 18. mars 2019 av Memento mori 3 Siter
+rayun Skrevet 18. mars 2019 Pålogget Skrevet 18. mars 2019 Har vært og sett på denne jeg også. Tenkte primært til bruk på sykkelturer, men har et par Bergans jakker på henholdsvis 340 og 350gr. Syns kanskje vekt besparelsen blir litt liten til å forsvare prisen på 1250,- som den kostet på Sport Outlet´en på Lørenskog. Siter
+Memento mori Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Skrevet 18. mars 2019 20 minutter siden, rayun skrev: Tenkte primært til bruk på sykkelturer, Til sykkel tror jeg denne blir litt kort i ryggen. Da ville jeg valgt noe som gikk lenger ned over rumpa. 1 Siter
+rayun Skrevet 18. mars 2019 Pålogget Skrevet 18. mars 2019 Bra tips. Tenkte ikke veldig mye over det når jeg prøvde jakka, så takk for påminnelsen. Skal ikke se helt bort fra at jeg drar tilbake og prøver en gang til. Men til min type vandring syns jeg jakka har litt smalt bruksområde, selv om vekt og volum frister. Siter
+ketilring Skrevet 19. mars 2019 Skrevet 19. mars 2019 21 timer siden, Memento mori skrev: Da ble det en Outdoor Research M's Helium II Jacket Aloe/Charcoal (Størrelse: XL) på tilbud til 1169kr på meg. Opplever du den som stor eller liten i størrelsen? Har den glidelåslufting under armene? Siter
+rayun Skrevet 19. mars 2019 Pålogget Skrevet 19. mars 2019 Jakka jeg prøvde var i str. L og det er vanligvis det jeg bruker og som også Bergans jakkene mine er. Jeg syns jakka satt godt og den er virkelig lett. Det er ikke glidelås under armene og det er nok med på å holde vekta nede. Dette er også grunnen til at jeg syns jakka er noe smal i bruksområdet mitt. Jeg har 4 såkalte skalljakker i forskjellig tykkelse og noe av det jeg liker best er nettopp lufting under armene. Siter
+Memento mori Skrevet 19. mars 2019 Forfatter Skrevet 19. mars 2019 48 minutter siden, ketilring skrev: Opplever du den som stor eller liten i størrelsen? Har den glidelåslufting under armene? Normal slimfit i størrelse. Jeg har XL. Ville nok hatt XXL, men etter XL er det ikke for større/høyere folk, bare tykkere dessverre... 1 Siter
Lars L Skrevet 19. mars 2019 Skrevet 19. mars 2019 (endret) Denne tråden var gramjeger-nerdete, men mangler litt på teknologi- og klima-nerd-planet. Har hørt mye bra om Pertex' slitestyrke på dunjakker, men lite om membranene deres. Dette er såkalt 2,5-lags, som sist jeg sjekka betyr at de har ytterstoff, også er det et behandla membran som skal tåle mer fra innsiden av fett og slitasje. Umiddelbart tenker jeg PU-membran er snillere enn ePFTE for miljøet, men lite grunnlag for å si noe særlig om det. Noen tanker om de aspektene? Kunne tenke meg en god, lett regnjakke for sommerhalvåret selv, og denne eller RAB Downpour ser ut som OK valg. EDIT: Det er med andre ord slitestyrke og fotavtrykk på klimaet jeg var interessert i. Kjekt med lett jakke forøvrig Endret 19. mars 2019 av Lars L Siter
chatmaster Skrevet 22. mars 2019 Skrevet 22. mars 2019 Hvilken regnjakke er det du har som veier nærmere kiloen? 😂 Ikke rart det er mye å spare der. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.