fbe Skrevet 21. desember 2017 Skrevet 21. desember 2017 Heisann, jeg har en Optimus Polaris og vurderer å kjøpe meg et trangiasett hvis jeg tror jeg skal få montert dem sammen på en god måte. Jeg ser at Optimus lager trangiaadapter for Nova og Nova+, er det noen som vet om denne også vil passe på en Polaris? evt har tips til alternativ montering type DIY? Er det høydeforskjell på nova og polaris brennerne? -F Siter
fbe Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Skrevet 21. desember 2017 7 minutes ago, Trond Arvid Hagen said: Den passer ok takk for svar, noen teori om hvorfor ikke Optimus skriver det i databladet og på produktsiden? Siter
+Blaser Skrevet 21. desember 2017 Skrevet 21. desember 2017 Gjerne del noen bilder. Vurderer å gjøre det samme selv. Siter
+Memento mori Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 På 21.12.2017 den 17.14, fbe skrev: ok takk for svar, noen teori om hvorfor ikke Optimus skriver det i databladet og på produktsiden? Det er samme høyde på Nova, Nova+ og Polaris. Polaris passer i nova-adapteren, men det mangler et hull i vindskjermen som må lages hvis den skal settes inn i Trangia stormkjøkken. Samme hull som må til for å få inn primus sine onmni-lite/-fuel brennere. Det er nok det som er grunnen til at det ikke står i databladet, da det ikke passer uten modifisering. Du må være utrolig forsiktig med primpaden, den tåler ikke at du ser på den når den er brukt. Jeg pleier å lage en ny i carbonfilt so dekker hele bunnen, syns det virker bedre, da forvarmingsflammene er lavere. Her er både Omnilite, Omnifuel og Trangia x2 (som mangler kran, men som passer uten ekstra hull) @Blaser har du bygget om? 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.