Gå til innhold
  • Bli medlem

hva slags telt har dere  

969 stemmer

1. 1. hva slags telt har dere

• the north face
      34
    • hilleberg
      257
    • bibler
      13
    • helsport
      517
    • bergans
      57
    • msr
      42
    • mountain hardware
      40
    • eureka
      8
    • black diamond
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes mange modeller. skriv gjerne hvilken modell dere har . har dere flere telt skriv gjerne når dere bruker hvilket telt.

har ett TNF VE 25.

robert

• Liker 1
Annonse
Skrevet

:D Ja dette vil bli en "skrytetråd"....

akkurat nå har jeg ett Hilleberg "Akto" og ett Vaude "power ferret" telt.

ønsker/skal kjøpe ett større telt (3-4 manns) i løpet av sommeren.

post-3769-13347461544_thumb.jpg

Skrevet

Har et nytt Ringstind 2 Light liggende som bare venter på å bli prøvd........

Har også et gammelt Fjellsport tunnell telt med stormmatter som brukes når jeg trenger plassen og vekten ikke betyr noe. Det er ikke prøvd i ekstremt vær eller vinter.................

Skrevet

Holmeslet Riverside stort sett til vinterbruk, og siste anskaffelse Helsport Gimle 2+ til barmarksesong. Jeg setter stor pris på stor plass og god takhøyde og har ikke behov for telt til bruk i storm på høyfjellet vinterstid.

post-3362-1334746155_thumb.jpg

post-3362-133474615505_thumb.jpg

Skrevet

Telt er moro!!

Har for tiden:

:D Hilleberg Soulo

:D Hilleberg Kaitum 2

:D Bibler Eldorado

:( et skrot av et endukstelt som puster som en søppelsekk til 199,-

Solgte et Helsport Rondane3 og MSR Zoid 1.5 i høst fordi de ikke tilfredstillte mine krav til utstyret mitt... Tror ikke jeg kommer til å kjøpe nytt telt med det første nå, men jeg kikker allerede på nye modeller fra de forskjellige produsentene :D

H.

Skrevet

Jysk telt til 3 stk til 3 pers. (mange netter i dette når barna var små) har fungert utrolig bra til prisen og være ca 400 kr.

TNF VE 25 vintertelt - solid og bra, tar litt tid og sette opp - står som en påle uansett vind.

Hilleberg rajd- ultra lett mitt veier 970 gram. Men kun en duk.

14 KVM militært telt komplett med ovn, bord og stoler og feltsenger - topp til sitt bruk.

Skrevet

Bibler Eldorado til lette turer med begrenset innetid

Hilleberg Namatj 3GT for vinterturer og turer med mye tid i camp. Det er definitivt praktisk med litt plass inne når man er på tur med barn.

• Liker 1
Skrevet

har et TNF Ve-25 hvor god plass på fjellet er påkrevd.

har et bergans cho-oyo når vekt er prioritert, og jeg er alene.

har 8-10manns lavo fra helsport når god plass kreves

har en bomullslavo fra bison når komfort og ikke vekt er tema :D

forøvrig benyttes hovedsaklig en tarp fra Halti om sommeren framfor noen av teltene.

Skrevet

Har et mckinley jotunheim 3, ikke av det nyeste slage, men funker fint. Noe tungt, me ellers et bra telt

Skrevet

Jeg har også bare Helsporttelt, som er kjøpt på tilbud :shock: Fjellheimen Xtrem 3 camp, Ringstind 2 og en Varanger 4-6 lavvu. jeg har også et telt jeg har fått av min gamle far, som jeg brukte fra jeg fikk lov til å gå på tur alene som gutt 8) Det var kjøpt på G-Sport på midten av 70 tallet, Villmark tror jeg det heter.

post-3543-133474615528_thumb.jpg

Skrevet

Har et Helsport Svalbard 3(mod. med "pipe") til vinter og blåst og en Helsport Lavvolight til vår-sommer-høst og "rolig" vær.

I tillegg ligger et gammelt Bascamp 3 pers og hviler i kjelleren.

Skal jeg ha noe i tillegg må det være et ultralett 1-2 manns telt hvor jeg får plass til meg og bikkja og sekken.

Skrevet

Helsport Ringstind 2. Bilde innertelt. Heilt greit telt, bruker det i fjellet vår, sommar og høst. Er godt fornøyd. Er somregel meg og bikkja. Bruker fjellduken og pakke inn sekken vis vi er 2 ellers så er det god plass til sekken i teltet. Skal lite til for å få god temp i teltet, bruker gasslykt om høsten.

Greger

post-3817-133474615697_thumb.jpg

Skrevet

Når bagasjen kan ligge i pulk: Hilleberg Tarra (ligg i pulken akkurat no)

På barmark: Helsport Ringstind 1

Dersom ikkje nokon av kriteria over er tilstades: Hilleberg Nammatj 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.